Pozytywne wnioski, ale dużo pracy przed nami Mazur podkreślił, że choć trend rozwoju elektromobilności na świecie utrzymuje się, tempo wzrostu może nie być już tak dynamiczne, jak kilka lat temu. Kongres Nowej Mobilności pokazuje, jak bardzo ten obszar się rozwinął. W 2019 roku program wydarzenia mieścił się na dwóch stronach, obecnie liczy aż 23 strony, obejmując tematy związane nie tylko z samochodami elektrycznymi, ale także mikromobilnością, transportem ciężkim, lotnictwem i kolejnictwem.
„Nowa mobilność to nie tylko napędy zeroemisyjne, ale też zmiany w sposobie myślenia o transporcie, które dotyczą nas wszystkich” – zaznaczył Mazur. Podkreślił, że dekarbonizacja transportu to jedno z głównych wyzwań, ale równie ważne jest wykorzystanie innowacji i technologii, które uczynią nasze miasta przyjemniejszymi do życia.
Polska legislacja – czas na przyspieszenie Jednym z głównych wyzwań dla rozwoju elektromobilności w Polsce jest dostosowanie prawa do szybko zmieniającej się rzeczywistości technologicznej. „Polska legislacja jest zbyt powolna w reakcji na zmiany. Elektromobilność jako pojęcie nie istniała w polskim prawodawstwie jeszcze siedem lat temu” – przypomniał Mazur. Choć wiele przepisów zostało już wprowadzonych, konieczne są dalsze nowelizacje, aby Polska nadążała za regulacjami unijnymi i globalnymi trendami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS