Silent Hill 2 to bez wątpienia jeden z najbardziej legendarnych horrorów w historii przemysłu gier wideo. Produkcja stworzona przez japońskie studio Konami zyskała gigantyczną popularność na całym świecie. Polskie studio Bloober Team otrzymało możliwość stworzenia remake’u drugiej części. Porównano różnice z oryginalną wersją.
Za remake legendarnego wśród graczy Silent Hilla 2 odpowiada polskie studio – Bloober Team z siedzibą w Krakowie. Firma ma doświadczenie w tworzeniu horrorów. W swoim dorobku Polacy mają tak dobrze oceniane tytuły jak, Layers of Fear, Observer: System Redux czy The Medium. Akcja ostatniej z wymienionych gier toczyła się w Krakowie, a dokładniej w hotelu inspirowanym słynnym hotelem Cracovia (w grze pod nazwą Niwa), a wizerunek jednej z postaci użyczył znany polski aktor Marcin Dorociński. Dorobek ten zapewne miał wpływ na to, że twórcy serii – japońskie Konami wyznaczyło akurat to studio do tak odpowiedzialnego zadania, jakim jest remake legendarnej gry z 2001 roku.
Odświeżenie ponad 20-letniej produkcji zawsze jest dużym wyzwaniem. Na przestrzeni dwóch dekad gaming zmienił się w nieprawdopodobny sposób i gier sprzed dwudziestu lat nie można absolutnie porównywać z obecnymi produkcjami. Dlatego nie brakowało obaw przed premierą. Tytuł jednak został bardzo dobrze przyjęty w środowisku, a praca polskich deweloperów bardzo mocno została doceniona. Znany youtuber z Hiszpanii postanowił unaocznić pracę polskich twórców, porównując remake z oryginałem. Możemy dzięki temu zobaczyć, jaki skok technologiczny poczynił Silent Hill 2 dzięki Polakom.
Nagranie trwa ponad 18 minut i obejmuje wiele elementów technicznych. Porównane zostało oświetlenie, tekstury, fizyka, modele postaci czy zachowanie sztucznej inteligencji przy pojedynkach z potworami. Wszystkie te elementy w oczywisty sposób zostały odmienione z bardzo dobrym skutkiem. Już w pierwszych minutach filmu możemy zobaczyć wręcz gigantyczną różnicę w poziomie detali. Las przedstawiony w Silent Hill 2 otrzymał wręcz drugie życie.
Kapitalnie odwzorowano także elementy tj. kamienie leżące na leśnej dróżce, które teraz wyglądają niczym prawdziwe, realne podłoże. Na uwagę zasługuje również fizyka poruszania się postaci ora … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS