rozwiń ›
Lexus już sprzedał więcej samochodów niż w całym zeszłym roku. SUV-y i hybrydy hitem
Lexus wyprzedził sam siebie i ustanowił nowy rekord. Po trzech kwartałach 2024 roku zarejestrowano w Polsce ponad 10 700 samochodów tej japońskiej marki – to więcej niż w całym 2023 roku. Rok do roku producent zanotował niemal 40 proc. wzrost sprzedaży. Aż 100 proc. kupujących zdecydowało się na auta z napędem zelektryfikowanym, czyli hybrydy, hybrydy plug-in oraz z samochody na prąd z baterii. Tylko we wrześniu z 21 salonów na drogi wyjechało przeszło 1180 aut, stąd Lexus a w klasyfikacji generalnej marek premium kolejny miesiąc z rzędu wjechał na czwartą lokatę i wyprzedził Volvo. Wyżej jest już tylko niemiecka trójka, czyli Mercedesa, BMW i Audi.
Biznes Japończyków w Polsce napędzają SUV-y i crossovery. NX z wynikiem 4080 rejestracji jest najchętniej kupowanym autem Lexusa. To także drugi najpopularniejszy model klasy premium i niewiele brakuje mu do przejęcia korony od Volvo XC60. RX zajmuje drugą lokatę (2089 egz.). Do nowego rekordu mocno przyczynił debiutant i najmniejszy w gamie hybrydowy Lexus LBX, który zdominował segment B-SUV premium. Do tej pory zarejestrowano 1707 sztuk, a wrzesień był trzecim miesiącem z rzędu, w którym z salonów wyjechało więcej LBX-ów (277 egz.) niż wszystkich konkurencyjnych modeli razem wziętych. Ten najtańszy Lexus strącił z podium UX-a i stał się trzecim najchętniej kupowanym autem marki nad Wisłą. Skąd takie wzięcie?
Nowy Lexus LBX przebojem, Japończycy świętują sukces
LBX jako najtańszy przedstawiciel rodziny japońskiej marki mocno obniża próg wejścia do świata aut premium. Technicznym bliźniakiem nowości Lexusa jest Toyota Yaris Cross – oba modele wykorzystują platformę GA-B. Jednak na potrzeby LBX-a inżynierowie zwiększyli rozstaw osi oraz kół, stąd nowy model urósł do prawie 4,2 m długości, a wszerz przybyło aż o 6 cm (1,83 cm). Dodatkowe centymetry przełożyły się na sportowe proporcje z kabiną przesuniętą do tyłu i bardziej pakowne wnętrze.
Lexus LBX
/
Lexus
/
MACIEJ LUBCZYNSKI
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS