A A+ A++
fot. Sebastian Flak

W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca rozpoczęcie prac nad wzmocnieniem Turystycznej Marki „Kraszczady” – malowniczego, pagórkowatego, usianego wąwozami terenu na obszarze powiatu krasnostawskiego, zwanego również Małymi Bieszczadami czy Krasnostawskimi Bieszczadami.

Wydarzenie zorganizowali: Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Miasto Krasnystaw, Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie oraz Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego. Turystyczna Marka „Kraszczady” to projekt mający na celu promocję powiatu krasnostawskiego, powstały z inicjatywy dr. hab. Marcina Szewczaka, prof. KUL, będącego obecnie członkiem zarządu województwa lubelskiego. Podczas konferencji, która odbyła się 2 października w KDK, zaprezentowane zostały główne założenia projektu oraz korzyści, jakie może przynieść rozwój turystyki na obszarze „Kraszczad zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i przedsiębiorców.

– Najważniejszą ideą realizowanego przedsięwzięcia jest budowa świadomości znaczenia współpracy pomiędzy podmiotami branży turystycznej, właścicielami atrakcji turystycznych w powiecie krasnostawskim dla zwiększenia ilości turystów odwiedzających ten obszar – mówi Dorota Lachowska, dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Spotkanie zgromadziło przedstawicieli lokalnych samorządów, przedsiębiorców oraz ekspertów w dziedzinie turystyki. – Cieszę się, że spotykamy się dzisiaj w tak szerokim gronie, aby porozmawiać o bardzo ważnej gałęzi nasze lokalnej gospodarki – mówił podczas konferencji Daniel Miciuła, burmistrz Krasnegostawu. – Turystyka to dziedzina, która przyczynia się nie tylko do promocji naszego regionu, ale także buduje mosty między kulturami, samorządami, wspiera przedsiębiorczość i tworzy nowe miejsca pracy – dodał.

Następnie dyrektor Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych Paweł Łapiński wyjaśnił, że „Kraszczady” to region znajdujący się pomiędzy Krzczonowskim Parkiem Krajobrazowym, a Skierbieszowskim Parkiem Krajobrazowym, przedzielony na pół doliną rzeki Żółkiewka. Zasięgiem obejmuje obszar miasta Krasnystaw oraz gminy: Krasnystaw, Izbica, Gorzków, Rudnik i Żółkiewka.

Z kolei dyrektor Lachowska przedstawiła założenia rozwoju Turystycznej Marki „Kraszczady” na przykładzie marki Roztocze. Poprowadziła też panel dyskusyjny pt. „Wyzwania i szanse budowania marek turystycznych na poziomie lokalnym”, w którym zasiedli: Marcin Szewczak, Daniel Miciuła, Jerzy Lewczuk – burmistrz Izbicy, Paweł Łapiński oraz Rafał Kamieniecki (zastępca dyrektora departamentu promocji, sportu i turystyki urzędu marszałkowskiego województwa lubelskiego).

Uczestnicy panelu doszli do wspólnego wniosku, że należy zinwentaryzować atrakcje na obszarze Kraszczad, wyznaczyć cele strategiczne oraz zakończyć wszystkie prace przed przyszłoroczną majówką symbolizującą rozpoczęcie sezonu turystycznego. (kg)

Kraszczady (Krasnostawskie Bieszczady) jak informuje wikipedia.org to: „Nieoficjalna nazwa regionu geograficznego położonego w powiecie krasnostawskim, głównie na terenie gmin Gorzków, Rudnik i Żółkiewka. Ze względu na podobieństwa do Bieszczad w ukształtowaniu terenu, a także zachowaniu tradycyjnego i niezmienionego charakteru środowiska naturalnego oraz kulturowego, Kraszczady nazywane są również Małymi Bieszczadami czy Krasnostawskimi Bieszczadami.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak często Google zbiera o Tobie informacje z Androida? Eksperyment z udziałem smartfona Google Pixel 9 Pro XL
Następny artykułLEGO Horizon Adventures wywołuje obawy. Sony zmieni kierunek?