Jak zmiany oceniają związkowcy? – WZA osłabiło reprezentację pracowników, ale z zadowoleniem przyjmujemy zmniejszenie liczby członków rady nadzorczej. Poprzedni, liczny skład dorównywał liczebnością drużynie piłkarskiej i to doprowadziło spółkę do stanu w jakiej jest w tej chwili – ocenia prezes Związku Zawodowego Maszynistów w Polsce Leszek Mietek.
Czytaj więcej
Wkrótce ruszy elektroniczna kontrola zezwoleń
Pod naciskiem przewoźników państwo wprowadza elektroniczną kontrolę zezwoleń na wykonywanie w Polsce międzynarodowych przewozów przez zagraniczne podmioty. System ma utrudnić nieuczciwą konkurencję pozaunijnych przewoźników.
Dodaje, że ustawa o komercjalizacji i prywatyzacji pozwala załodze na powoływanie trzech członków rady nadzorczej. – WZA tak postanowiło inaczej i nic z tym zrobić nie możemy, bo spółka jest giełdowa i sprywatyzowana. Kierowano się tym, że reprezentacja 3-osobowa w niczym nie pomogła w uniknięciu fatalnej sytuacji spółki w jakiej jest w tej chwili – przyznaje Miętek.
Wskazuje, że PKP Cargo, podobnie jak rynek kolejowy, boryka się z konkurencją przewoźników samochodowych. – Można mówić o wojnie cenowej między firmami transportu kolejowego, z uwagi na fatalną politykę transportową państwa. Kolej ma zaledwie 10 proc. udziału w polskim rynku przewozowym, reszta transportowana jest samochodami. Jeśli nic się z tym nie zrobi, przewozów towarów kolejami będzie wymierał. Tiry po drogach jeżdżą za darmo, gdy koleje mają jedne z najwyższych w Europie stawki dostępu do torów. Na drogach będą ginąć ludzie, będą rozjeżdżane drogi budowane za ciężkie pieniądze – ostrzega prezes ZZM.
Zapowiada, że związkowcy będą robić wszystka by polityka transportowa zmieniał się. – Chcemy zwiększyć przewozy koleją, ale nie ma pewności jak na taką zmianę zareagują politycy – zastrzega Miętek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS