A A+ A++

Przewoźnicy są zadowolenie z wyroku. – Patrząc na linią orzeczniczą Trybunału spodziewaliśmy się takiego rozstrzygnięcia. Dobrze jednak, że Trybunał uchylił obowiązek powrotu pojazdu do bazy eksploatacyjnej, gdyż przepis ten był nie tylko absurdalny i kosztowny dla przewoźników, ale także sprzeczny z polityką klimatyczną Unii Europejskiej. Kilkaset tysięcy pojazdów wracających co 8 tygodni do bazy, często bez jakiegokolwiek ładunku, generowało w Europie emisję gazów cieplarnianych na poziomie zbliżonym do emisji niektórych państw członkowskich UE – wskazuje prezes TLP Maciej Wroński. 

Czytaj więcej

Wielkie inwestycje kurierów

Także prezes ZMPD Jan Buczek dobrze ocenia wyrok TSUE. – Zadowoleni jesteśmy tego wyroku, bo powrót szkodził nie tylko branży, ale i bezpieczeństwu ruchu drogowego i środowisku naturalnemu. Pozostałe przepisy odnoszą się do sfery socjalnej – zaznacza Buczek. 

Koszty za wysokie

Buczek przyznaje, że dobrze, że doszło do zaskarżenia i udało się wygrać jeden element, bo był to absurdalny warunek. – Szkoda, że okres prac nad Pakietem Mobilności trafił na młody, właśnie ukonstytuowany rząd, który nie wspierał nas na forum unijnym – wyjaśnia prezes ZMPD.  

Zauważa, że sytuacja powtarza się. – Branża jest w trudnej sytuacji, ale rząd w nowym składzie, pomimo deklarowanej przychylności, nie wsparł przewoźników i nie odciążył nas w zakresie kosztów. Wdrożony przez poprzedników Polski Ład okazał się działaniem szkodzącym całej polskiej gospodarce, nie naprawiającym żadnego elementu gospodarki poza celem fiskalnym – wymienia Buczek. 

Czytaj więcej

Autonomiczna ciężarówka Freightliner w maju, 2024
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDane NFP w centrum uwagi
Następny artykułJoker 2 największym, kinowym rozczarowaniem roku? Budżet wysoki, za to oceny szokująco niskie