Google idzie w ślady Tik-Toka. W odpowiedzi na potrzeby twórców zmienia się maksymalna długość YouTube Shorts. Są też inne nowości.
Nie ulega wątpliwości, że YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów w sieci. Znajdziemy tam filmy, poradniki, muzykę, a także krótkie treści filmowe – YouTube Shorts. To ich dotyczy ostatnia zmiana.
Dłuższe filmiki YouTube Shorts
YouTube Shorts to krótsza wersja filmów w serwisie, którego właścicielem jest Google. Możemy je uznać za odpowiedź rolek w serwisach social media, jak Facebook, Instagram, czy Tik-Tok. Dotychczas maksymalna długość Shorts-a to 60 sekund. Wkrótce ma się to jednak zmienić.
Od 15 października filmy YouTube Shorts staną się dłuższe. Maksymalna długość to od tego momentu aż 3 minuty. Google zdecydowało się na podjęcie takiego kroku w odpowiedzi na prośby internetowych twórców. Warto zaznaczyć, że Tik-Tok zdecydował się na taki ruch już w 2021 roku. Także tam długość filmów z jednej minuty zwiększyła się trzykrotnie.
Nowe narzędzia do tworzenia YouTube Shorts
Wraz z wydłużeniem filmów tego typu, YouTube udostępnia również nowe narzędzia. Twórcy będą mogli choćby skorzystać z szablonów, pomagających szybko stworzyć efektowny film. Pojawi się też opcja miksowania różnych filmów z całego YouTube, aby stworzyć z nich Shorts-a.
Na urządzeniach mobilnych pojawi się nowa zakładka – Shorts Trends. Ciekawa jest też funkcja pozwalająca na ograniczenie liczby tych krótkich filmów po otworzeniu YouTube. Ta opcja ma natomiast działanie tymczasowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS