“Spółka stanowczo sprzeciwia się wydanej decyzji. Działając w najlepiej pojętym interesie Klientów, podejmujemy wszelkie kroki prawne mające na celu jak najszybsze uchylenie decyzji podjętej przez KNF” – poinformował w oświadczeniu internetowy kantor Cinkciarz.pl.
Odniósł się tym samym do środowej decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) o wycofaniu zezwolenia na świadczenie usług płatniczych przez spółkę Conotoxia, która działa przez agentów Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.
Cinkciarz.pl poinformował również, że “pozostaje do pełnej dyspozycji KNF” oraz “otwarcie i rzetelnie” z nią współpracuje. Odpowiada także na wszelkie pytania oraz udostępnia wszystkie wymagane dokumenty.
Właściciele internetowego kantoru dodali, że zgodnie z zaleceniami KNF i uzgodnionym harmonogramem są w trakcie wdrażania wszystkich rekomendacji zawartych w protokole pokontrolnym KNF.
Jednocześnie – jak wyjaśnili – firma “nieprzerwanie realizuje” usługę internetowej wymiany walut. “Wszystkie powierzone nam środki wracają do naszych Klientów w oczekiwanej przez nich walucie. Działają także inne usługi finansowe dostępne w portalu: Invest&Forex oraz pożyczki wielowalutowe. Wszystkie środki powierzone nam przez Klientów są w pełni bezpieczne” – zadeklarował fintech w oświadczeniu.
Jak wyjaśniła KNF w towarzyszącym decyzji komunikacie, na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia “nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych”. “(…) Tym samym zachodzi przesłanka cofnięcia Spółce zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej” – napisała w środę KNF.
Poinformowała również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było “niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych”. Dodano, że decyzja KNF ma natychmiastową wykonalność. Następstwem decyzji jest wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego, wraz z jej agentami Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.
W czwartek RMF FM ujawnił, ze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów włączy się w prześwietlanie kantoru internetowego Cinkciarz.pl. Decyzja KNF nie ma bowiem wpływu na działalność kantorową Cinkciarza.pl. Ta bowiem nie jest regulowana przez państwo.
Z punktu widzenia prawa kantor internetowy niczym nie różni się od np. sklepu z butami. KNF nie ma prawa tu interweniować – wyjaśniał dziennikarz RMF FM.
Temu aspektowi działalności przyjrzeć się może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK sprawdzi więc, czy Cinkciarz.pl nie działa na szkodę klientów, wydłużając na wiele dni proces wymieniania im walut.
KNF na początku tygodnia informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz. pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg dotyczących tej firmy.
Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz.pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci – jak wynika z tych relacji – są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS