Skoda Elroq za kilka miesięcy pojawi się w polskich salonach. Pierwszy kompaktowy SUV czeskiej marki z napędem elektrycznym zaskakuje zupełnie nowym wyglądem Modern Solid. W zależności od wersji, oferuje prawie 300 KM maksymalnej mocy i zasięg 560 km na jednym ładowaniu. Polski cennik startuje od kwoty w okolicach 150 tys. zł.
Skoda Elroq to już trzeci model z napędem elektrycznym w gamie czeskiego producenta. Wszystko zaczęło się od Citigo-e iV, później zadebiutował Enyaq (w dwóch wersjach nadwozia), a teraz przyszedł czas na odpowiedź w ciasnym segmencie kompaktowych SUV-ów.
Nowy model w ofercie czeskiego producenta ma 4488 mm długości, 1884 mm szerokości i 1625 mm wysokości. Konkurentami czeskiego SUV-a będą takie modele jak Kia EV3 oraz Volvo EX30. Warto zwrócić uwagę na rozstaw osi wynoszący aż 2765 mm. To oznacza, że w kabinie jest znacznie więcej miejsca niż w konkurencyjnych modelach z tego segmentu, zwłaszcza na tylnej kanapie. Osoby o wzroście przekraczającym 185 cm nie powinny narzekać, Dodatkowo można wsunąć stopy pod przednie fotele, co docenimy podczas dłuższej podróży.
To pierwszy model w ofercie Skody, w którym w pełni wykorzystano wszystkie założenia nowego języka stylistycznego Skody o nazwie Modern Solid. Auto wyróżnia się już z daleka charakterystycznymi przednimi lampami LED, błyszczącym elementem zastępującym osłonę chłodnicy (Tech-Deck Face) oraz ostrzejszymi kształtami. Największą rewolucją jest brak logo w kształcie pióropusza ze strzałą. Zamiast tego na froncie pojawił się elegancki napis “SKODA”. Znajdziemy go również na kierownicy i klapie bagażnika.
Największym wyzwaniem przy projektowaniu samochodu elektrycznego jest uzyskanie możliwie największego zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora. Z jednej strony w pocie czoła pracują inżynierowie i programiści, którzy wyciskają maksimum. Po drugiej stronie pracują styliści, którzy dopracowują wszystkie detale nadwozia wpływające na aerodynamikę. Efekt to współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący zaledwie 0,26. Czapki z głów dla Czechów.
Wnętrze modelu Elroq poza przestrzenią oferuje nowoczesne rozwiązania. Przed kierowcą znajduje się niewielki, 5,3-calowy wyświetlacz serwujący najważniejsze dane dotyczące jazdy. Centrum sterowania znajduje się po środku kokpitu, gdzie zamontowano 13-calowy wyświetlacz z ekranem dotykowym. Do tego trzeba jeszcze dołożyć rozbudowany wyświetlacz przezierny (head-up).
Bagażnik to kolejny mocny punkt elektrycznego SUV-a. Pojemność wynosi od 470 do 1580 litrów. Nie zabrakło w nim rozwiązań z serii Simple Clever. Jednym z nich jest specjalna siatka do przechowywania kabli do ładowania, umieszczona w dolnej części rolety bagażnika. Natomiast pod podłogą znajduje się sporo miejsca na dodatkowe przedmioty. Wysuwane uchwyty oraz niewielkie półki po obu stronach ułatwiają utrzymanie porządku.
Skoda Elroq będzie dostępna w polskich salonach w trzech różnych wersjach różniących się pojemnością akumulatora i mocą układu napędowego. a także zasięgiem:
- Elroq 50 – 55 kWh (52 kWh netto) – 125 kW (170 KM) / 310 Nm – ok. 370 km zasięgu
- Elroq 60 – 63 kWh (59 kWh netto) – 150 kW (204 KM) / 400 Nm – ok. 400 km zasięgu
- Elroq 85 – 82 kWh (77 kWh netto) – 210 kW (285 KM) / 545 Nm – ok. 560 km zasięgu
- Elroq 85x – 82 kWh (77 kWh netto) – 220 kW (299 KM) / 545 Nm – ok. 560 km zasięgu
Wersja z dopiskiem “x” ma dodatkowy silnik na przedniej osi. Dzięki temu samochód oferuje napęd na cztery koła. W pozostałych wersjach napęd jest przekazywany wyłącznie na tylną oś. Prędkość maksymalna wersji 50 i 60 to 160 km/h, ale dwa najmocniejsze warianty rozpędzają się do 180 km/h.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS