A A+ A++

Na początku wyścigu Norris jechał kilka sekund przed Maxem Verstappenem, zanim odbyła się krótka dyskusja radiowa zespołu, w której wyjaśnił, że jechał „tempem szóstym”.

Jego pit wall wtedy powiedział: – OK, w takim razie wykorzystaj to tempo, aby spróbować uzyskać pięciosekundową przewagę nad Maxem, jeśli to możliwe.

Norris naciskał mocniej i z 2,6 sekundy przewagi na końcu ósmego okrążenia, wypracował sobie pięciosekundową przewagę w ciągu trzech następnych okrążeń. Jego przewaga nad Verstappenem w tym krytycznym odcinku wynosiła około jednej sekundy na okrążeniu. Kiedy Verstappen zjechał do boksów na 29. okrążeniu, tracił 24,7 sekundy do prowadzącego McLarena.

Ta oszałamiająca forma Norrisa otworzyła Hornerowi oczy, ukazując skalę przewagi McLarena.

Czytaj również:

– Tak, to było wku… chociaż nie powinienem tego mówić oficjalnie – powiedział, żartując z przekleństw, które były głównym tematem  weekendu w Singapurze.

– Prędkość, jaką miał na tych oponach, była… w tym momencie oddaliśmy wyścig.

– Oczywiście, [Norris] dotknął dwa razy ściany, ale mu się udało wyjść z tego cało.

– Uważam, że Max pojechał bardzo mocny wyścig. Biorąc pod uwagę, gdzie byliśmy kilka tygodni temu, myślę, że poczyniliśmy pewne postępy, ale oczywiście mamy dużo pracy do wykonania przed Austin.

Pomimo, że pierwszy stint był demotywujący dla Red Bulla, Horner mówi, że zespół nabrał trochę otuchy, widząc, jak podobne tempo miał jego samochód i McLaren na twardych oponach, które zostały założone pod koniec wyścigu.

– Podczas pierwszego stintu byli bardzo szybcy – powiedział. Na twardych oponach wyglądało to lepiej, ale różnica była wtedy zbyt duża, szczególnie na torze, na którym trudno wyprzedzać.

Szef McLarena Andrea Stella ujawnił jednak, że porównywanie samochodów na twardych oponach nie jest do końca miarodajne, ponieważ jego ekipa poinstruowała Norrisa, aby zwolnił i dowiózł zwycięstwo do mety.

– Wiedzieliśmy, że jak tylko znajdziemy się za pozostałymi, nasz samochód zaczynie sprawiać problemy, spowodowane brudnym powietrzem – wyjaśnił Stella.

– Skupiliśmy się wyłącznie na doprowadzeniu samochodu do mety. Zasugerowaliśmy Lando, żeby spróbował uzyskać najszybsze okrążenie, ale mu się nie udało – dodał.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoznaj swoje życiowe wartości podczas warsztatów w Niekłaniu Wielkim
Następny artykułMistrzostwa Województwa Warmińsko-Mazurskiego Zrzeszenie LZS w warcabach