A A+ A++

Statystyki Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA nie pozostawiają złudzeń. Autogaz pozostaje najpopularniejszym paliwem alternatywnym w Unii Europejskiej. Z najnowszych danych wynika, że po drogach UE wciąż porusza się przeszło dwukrotnie więcej samochodów osobowych wyposażonych w instalację gazową niż aut z napędem elektrycznym. W samej Polsce jest ich ponad 2,5 mln.

Polska jest dziś europejskim numerem 1 pod względem liczby pojazdów poruszających się na LPG. Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Cyfryzacji, sprawującym nadzór nad Centralną Ewidencją Pojazdów, na koniec lipca w Polsce zarejestrowanych było dokładnie 2 559 226 samochodów z instalacją gazową. To blisko 12,5 proc. ogółu zarejestrowanych w kraju aut osobowych. 

Biorąc pod uwagę procentowy udział LPG w ogóle rejestracji żaden kraj UE nie może się równać z Polską. Przykładowo, kolejne na liście Włochy, gdzie – w ogólnym rozrachunku – na gazie porusza się podobna liczba aut to co w Polsce, mogą pochwalić się procentowym udziałem w ogóle rejestracji na poziomie zaledwie 7,2 proc. 

Polska jest też prawdziwym zagłębiem LPG jeśli chodzi o dostępna infrastrukturę. Aż 7,4 tys. stacji paliw z LPG to największy wynik w całej UE. 

Ile kosztuje litr LPG w Polsce. Różnica w cenie robi wrażenie

Przedstawiciele Polskiej Organizacji Gazu Płynnego (POGP) przypominają ostatni kwartalny raport Ministerstwa Przemysłu porównujący koszty przejechania 100 km z wykorzystaniem paliw alternatywnych i konwencjonalnych.

W ministerialnym zestawieniu LPG dosłownie rozgromiło konkurencję. Średni koszt przejechania 100 km/h oszacowano na poziomie 22,12 zł. Dla porównania koszt pokonania takiego dystansu kompaktowym autem z silnikiem Diesla wyniósł 30,41 zł (SUV i crossover – 37,53 zł), a autem z silnikiem benzynowym o 36,37 zł (SUV – 47 zł). 

Co pocieszające, procentowa różnica w cenie litra benzyny i LPG utrzymuje się mimo ostatnich podwyżek autogazu i zmian, jakie dotykają polski rynek w związku z – mającym obowiązywać od 20 grudnia – embargiem na import tego paliwa ze wschodu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNaturalne szampony do włosów – dlaczego warto ich używać?
Następny artykułWyrwa po Pałacu Saskim mówi o śmierci, a jego odbudowa — o odrodzeniu. „I może na taką odmianę stolica zasługuje”