A A+ A++

Udostępnij!

Po kilkunastu dniach przerwy Inspektorat ZUS w Nysie przy ul. Armii Krajowej 3 przywraca bezpośrednią obsługę klientów. W placówce ponownie sprawy będą mogli załatwić emeryci i renciści, osoby ubezpieczone oraz płatnicy składek.

– Od piątku, 27 września uruchamiamy kompleksową bezpośrednią obsługę klientów. Doradcy dla emerytów, ubezpieczonych, płatników składek i w sprawach zasiłkowych będą dostępni w dni robocze w godzinach od 8 do 15 – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

W nyskiej placówce, tak jak dotąd, klienci będą mogli ponownie pobierać oraz składać wnioski i dokumenty oraz założyć i potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

Do dyspozycji jest też doradca do spraw ulg i umorzeń, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców, pracodawców i osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą.

Płatnicy składek z terenów objętych powodzią będą mogli opłacić składki, za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r., w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę.

– Płatnicy składek poszkodowani przez powódź będą mogli opłacić składki na ubezpieczenia społeczne za okres sierpień-grudzień 2024 do połowy września przyszłego roku. Będą tylko musieli złożyć specjalne oświadczenie, że ucierpieli przez żywioł – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą także wystąpić do ZUS z wnioskiem o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty. Ponadto mogą wnioskować o zawieszenie realizacji umowy o odroczenie terminu płatności składek lub zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie należności na raty. W przypadku zawieszenia realizacji umowy wyznaczony zostanie nowy termin odroczenia lub nowy termin płatności rat.

Od 18 września do 4 października tego roku w godz. 8-15 – pod specjalnymi numerami telefonu 33 825 31 34 i 76 876 45 76 – przedsiębiorcy mogą uzyskać informację w sprawie ulg w opłacaniu składek.

Bez ograniczeń jest dostępna Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), gdzie indywidualne sprawy mogą załatwiać ubezpieczeni, świadczeniobiorcy i płatnicy składek.

Do dyspozycji jest również ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00

News will be here

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUrząd Miasta Włocławek zaprasza do udziału w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Rozwoju 2024
Następny artykułRaport o pacjentach z nietrzymaniem moczu