W Polsce sieć InPost obejmuje blisko 24 000 maszyn, a w Wielkiej Brytanii jest ich już 8 000. Mondial Relay posiada we Francji 6 000 urządzeń, a w krajach Beneluksu ponad 200 maszyn. Na Półwyspie Iberyjskim działa 1 700 urządzeń, a we Włoszech to już 2 700 sztuk.
Ekspert branżowy Cesar Garcia Diaz zaznacza, że automat powinien znajdować się w lokalizacji zapewniającej ławy dostęp dla każdego rodzaju transportu (pieszo, samochód, rower, …) oraz wystarczające zagęszczenie systemu (mniej niż 1 jednostka na 0,25 km kw., w miastach).
Wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral uważa, że miejsca na automaty jeszcze trochę zostało, zarówno u Polsce jak i na innych rynkach EU. – Oczywiście te najlepsze będą szybko znikały, ponieważ lokalizacja jest jednym z kluczowych elementów ROI – podkreśla Gral.
Przyspieszyć proces mogą autonomiczne schowki, które nie wymagają podłączenia do sieci energetycznej. InPost próbuje takie maszyny od czerwca, zaś SwipBox ma je w ofercie i np. DPD rozstawił już 8 tys. takich urządzeń.
Czytaj więcej
Logistyczni specjaliści w blokach startowych
Po zakończeniu wojny na Ukrainie Polska będzie hubem logistycznym dla odbudowującej się Ukrainy. To wielka szansa dla operatorów logistycznych, którzy uwolnią producentów od zmartwienia o logistykę dostaw.
Nowością są także maszyny bez ekranowe. Połowa produkcji dla InPost to maszyny bez ekranów, które przyjęły się nad wyraz dobrze. Dzięki temu maleje koszt, bo maszyny bez ekranów są znacznie tańszy od maszyn z ekranem dotykowym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS