A A+ A++

W Polsce sieć InPost obejmuje blisko 24 000 maszyn, a w Wielkiej Brytanii jest ich już 8 000. Mondial Relay posiada we Francji 6 000 urządzeń, a w krajach Beneluksu ponad 200 maszyn. Na Półwyspie Iberyjskim działa 1 700 urządzeń, a we Włoszech to już 2 700 sztuk. 

Ekspert branżowy Cesar Garcia Diaz zaznacza, że automat powinien znajdować się w lokalizacji zapewniającej ławy dostęp dla każdego rodzaju transportu (pieszo, samochód, rower, …) oraz wystarczające zagęszczenie systemu (mniej niż 1 jednostka na 0,25 km kw., w miastach).

Wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral uważa, że miejsca na automaty jeszcze trochę zostało, zarówno u Polsce jak i na innych rynkach EU. – Oczywiście te najlepsze będą szybko znikały, ponieważ lokalizacja jest jednym z kluczowych elementów ROI – podkreśla Gral.

Przyspieszyć proces mogą autonomiczne schowki, które nie wymagają podłączenia do sieci energetycznej. InPost próbuje takie maszyny od czerwca, zaś SwipBox ma je w ofercie i np. DPD rozstawił już 8 tys. takich urządzeń. 

Czytaj więcej

Logistyczni specjaliści w blokach startowych

Nowością są także maszyny bez ekranowe. Połowa produkcji dla InPost to maszyny bez ekranów, które przyjęły się nad wyraz dobrze. Dzięki temu maleje koszt, bo maszyny bez ekranów są znacznie tańszy od maszyn z ekranem dotykowym. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNadchodzi Ryzen 5 9600X3D. To może być hit wśród graczy
Następny artykułPomoc psychologiczna dla powodzian w Bielsku-Białej