Hybrydowa odmiana dostawczego VW Caddy wyjeżdża do klientów z polskiej fabryki. Poznański zakład przeszedł w tym celu liczne zmiany.
Fabryka Volkswagena w Poznaniu funkcjonuje już od naprawdę długiego czasu. Teraz gama produkowanych tam modeli powiększa się o bardziej ekologiczny, hybrydowy wariant małego dostawczaka.
Volkswagen Caddy eHybrid z Poznania
Nieduży samochód dostawczy, czyli Volkswagen Caddy, powstaje w polskiej fabryce już od 20 lat. Do niedawna w Poznaniu powstawały odmiany piątek generacji tego modelu wyposażone w silniki diesla i benzynowe. Teraz dołącza do nich kolejny wariant – eHybrid.
Warto dodać, że w samym 2023 roku w poznańskiej fabryce powstało prawie 90 tysięcy egzemplarzy Volkswagena Caddy. Hybrydowa odmiana może pomóc w poprawieniu tego wyniku.
Volkswagen Caddy eHybrid ma sporą, jak na takie auto, moc wynoszącą 110 kW (150 KM). Posiada nowoczesny silnik benzynowy 1,5 TSI oraz napęd elektryczny. Spora bateria o pojemności 19,7 kWh pozwala przejechać nawet 122 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Połączenie obu silników sprawi, że nowy Caddy z Poznania sprawdzi się i w mieście, i na długich trasach.
Volkswagen Caddy eHybrid
Nowa odmiana pojawia się od razu w kilku wersjach. Klienci mogą wybrać odmianę dostawczą lub osobową (także w 7-osobowym wydaniu). Wszystkie nowe modele VW Caddy zostały też wyposażone w dodatki ułatwiające jazdy. Chodzi m.in. o asystenta pasa ruchu i wielofunkcyjną kamerę. W odmianie dostawczej pojawiły się natomiast boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Warto dodać, że produkcja wersji hybrydowej wymagała wielu zmian na linii produkcyjnej. W poznańskiej fabryce pojawiło się więc 22 nowych stanowisk i 20 nowych robotów.
Jednocześnie Volkswagen zdecydował się także na modernizację linii montażowej i lakierni. Więcej procesów będzie dzięki nim zautomatyzowanych, co pozytywnie wpłynie na sprawność produkcji i zwiększy wydajność. Zakład produkcyjny został też zmodernizowany pod kątem bezpieczeństwa (spełnia wymagania dla budowy aut elektrycznych).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS