A A+ A++

Capcom niedawno potwierdził, że kolejna główna odsłona serii Monster Hunter będzie pierwszą, która zadebiutuje jednocześnie na PC i konsolach. Jednak jej wymagania systemowe mogą budzić obawy graczy o rosnące znaczenie technologii generowania klatek.

Ruszyła przedsprzedaż Monster Hunter Wilds. Na wrześniowej prezentacji Sony State of Play w 2024 roku Capcom ogłosił, że gra będzie dostępna 28 lutego 2025 roku na Steamie, PlayStation 5 i konsolach Xbox Series. Firma ujawniła również oficjalne wymagania systemowe, które w niektórych aspektach są dość zaskakujące. Wymagania dotyczące kart graficznych na pierwszy rzut oka wydają się umiarkowane, jednak szacunki dotyczące wydajności są nietypowe.

Monster Hunter Wilds – wymagania wersji PC

Minimalne wymagania sprzętowe obejmują karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 1660 Super lub AMD Radeon RX 5600 XT, obie z 6 GB VRAM. Jednak te karty mogą osiągnąć jedynie 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p na najniższych ustawieniach graficznych, przy wewnętrznej rozdzielczości upskalowanej z 720p.

Tymczasem GeForce RTX 2070 Super, RTX 4060 lub Radeon RX 6700 XT z 8 GB VRAM może uzyskać 60 klatek na sekundę w 1080p na średnich ustawieniach graficznych, ale tylko przy włączonym generowaniu klatek. Oznacza to, że gra renderowałaby tradycyjnie 30 klatek, a kolejne 30 byłoby generowane przez tę technologię, co może znacząco zwiększyć opóźnienie wejścia.

Uwzględnianie rozwiązań do upscalingu, takich jak DLSS i FSR, w wymaganiach systemowych było kiedyś kontrowersyjne, ale obecnie staje się powszechne.

Uwzględnianie rozwiązań do upscalingu, takich jak DLSS i FSR, w wymaganiach systemowych było kiedyś kontrowersyjne, ale obecnie staje się powszechne. Jednak wymóg generowania klatek, aby osiągnąć 60 klatek na sekundę w 1080p na kartach ze średniej półki to nowość, mimo że funkcja ta zyskuje na popularności na PC i konsolach (wersja PlayStation 5 gry Black Myth: Wukong wymaga tego, aby osiągnąć 60 fps).

W ogólnym rozrachunku, wymagania systemowe dla Monster Hunter Wilds są nieco wyższe niż w przypadku Dragon’s Dogma 2, która jest znana z dużych wymagań sprzętowych z powodu intensywnego wykorzystania technologii ray tracingu w globalnej iluminacji (modderzy odkryli nawet ukryty renderer path-tracingowy) oraz wysokiej gęstości tłumów NPC. Nie jest jasne, czy Monster Hunter Wilds wykorzystuje takie technologie, ale gra prawdopodobnie korzysta z tego samego silnika co Dragon’s Dogma 2.

Inne istotne szczegóły to 140 GB wymaganego miejsca na dysku oraz minimalne 16 GB pamięci RAM. Jednak Monster Hunter Wilds będzie jedną z nielicznych gier obsługujących technologię DirectStorage, co prawdopodobnie umożliwi kompresję za pomocą GPU i znacznie skróci czas ładowania. Funkcja ta zadebiutowała na początku 2023 roku, ale wciąż nie jest szeroko stosowana.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSerdecznie zapraszamy na wystawę-kwalifikację ogierów ras zimnokrwistych w Ożarowie
Następny artykuł[FOTO] Lowelas za kratkami. Włamał się do kwiaciarni i ukradł kwiatka w doniczce