A A+ A++

Każdego roku w Polsce zgłaszanych jest ponad 2 tys. zaginięć osób powyżej 60. roku życia. Niestety, wiele z tych przypadków nie kończy się szczęśliwie. W odpowiedzi na ten problem, polska Policja, we współpracy z Fundacją ITAKA oraz innymi organizacjami, zainaugurowała kampanię społeczną #JestemTuCZEKAM, mającą na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie zaginięć seniorów. Kampania rozpoczęła się podczas Światowego Dnia Choroby Alzheimera, co podkreśla jej wagę.

Edukacja i profilaktyka

W ramach kampanii zaplanowano trzy odsłony, które będą dostępne w formie materiałów wideo: „Zapobiegaj”, „Działaj”, „Reaguj”. Celem tych filmów jest edukacja opiekunów oraz całego społeczeństwa w zakresie zapobiegania zaginięciom i reagowania w przypadku, gdy do nich dojdzie.

Zrozumienie zaginięcia

Zaginięcie starszej osoby często wynika z zaburzeń pamięci lub losowych zdarzeń związanych z wiekiem, co stanowi dramat nie tylko dla samego zaginionego, ale także dla jego bliskich. Dlatego kluczowe jest, aby rodziny wiedziały, jakie kroki podjąć, aby pomóc w poszukiwaniach.

Wspólna odpowiedzialność

Hasło kampanii, #JestemTuCZEKAM, ma na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest zwracanie uwagi na osoby starsze i zagubione. Apelujemy o niezłomność w sytuacjach zagrożenia i niezwłoczne zgłaszanie zaginięcia na Policję, ponieważ liczy się każda minuta.

Tekst: mł. insp. Małgorzata Puzio-Broda/ BK KGP, Agnieszka Włodarska/ BKS KGP

Film/montaż: mł. asp. Krystian Kłeczek, mł. asp. Kamil Kłeczek/ BKS KGP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSkąd się wzięła siła McLarena?
Następny artykułPowstał nowy niż genueński. Czy Brigitta jest groźna?