rozwiń ›
Toyota Aygo X hitem w klasie spisanej na straty. Japończycy świętują sukces
Toyota Aygo X wersji Executive z dwukolorowym nadwoziem Ginger Beige/Eclipse Black oraz z elektrycznie otwieranym dachem to dwumilionowe auto japońskiej marki, które wyjechało z fabryki w Kolinie. Jest co świętować. Czeski zakład w 2021 roku dzięki inwestycji ponad 180 mln euro zajął się produkcją samochodów segmentów A i B na platformie GA-B, czyli modeli Aygo X oraz Yaris. Teraz widać, że Japończycy mieli nosa do interesów przejmując zakład od ówczesnej Grupy PSA. Od stycznia do dziś z taśm zjechało ponad 141 tys. sztuk modeli Aygo X i Yaris – to przeszło 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.
OBSERWUJ kanał Dziennik.pl na WhatsAppie
Aygo X pokazała, że przemiana z miejskiego hatchbacka wielkości wózka sklepowego w namiastkę SUV-a ma sens. W Polsce ten najmniejszy i najtańszy model japońskiej marki od debiutu w 2022 roku jest liderem segmentu A. Pozostali zazdroszczą pomysłu na sukces w klasie, którą spisali już na straty. Obecnie Aygo X z niemal 42-procentowym udziałem dominuje w segmencie A. Od stycznia do końca sierpnia zarejestrowano 2578 egzemplarzy tego modelu. Teraz Japończycy mocno tną ceny. Na co mogą liczyć polscy kierowcy?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS