Stłukłeś towar w sklepie? O tym musisz wiedzieć
Kto płaci za stłuczony słoik w sklepie?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
22.09.2024 15:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czasem, w trakcie robienia zakupów, dochodzi do niefortunnych sytuacji i przez chwilę nieuwagi zdarza się, że klienci upuszczają towary na podłogę. Co zrobić, jeżeli stłukliśmy szklany słoik? Prawo wskazuje jasno, kto powinien zapłacić za szkodę.
Za duży tłum, śliska podłoga, przeszkoda na ziemi, chwila nieuwagi – wystarczy moment, aby przez przypadek wypuścić coś z rąk w supermarkecie. Jeżeli przydarzy nam się wpadka i szklany słów roztrzaska się o podłogę, warto znać, co o takich sytuacjach mówi prawo. Kto jest zobowiązany do zapłaty za produkt?
Zobacz też: Kupujesz bułki w Biedronce? Sprawdź górny róg półki
Stłuczony produkt – dwa wyjścia
Jeżeli do stłuczenia szklanego produktu doszło na skutek np. niewłaściwego ustawienia towarów na półce, za rozbity słoik powinien zapłacić sklep. Jeżeli jednak do wypadku doszło przez naszą nieuwagę, to my ponosimy koszty. Warto też wiedzieć, że w takim przypadku ważny jest wiek sprawcy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W momencie, kiedy słoik stłukła osoba poniżej 13. roku życia, prawo zwalnia ją z odpowiedzialności cywilnej, jednak za produkt musi zapłacić rodzic. Jednak w tym przypadku, jeżeli opiekun udowodni, że działanie małoletniego było niezawinione, można uniknąć zapłaty.
Sklep osiedlowy i dyskont – warto wiedzieć
Dla wielkopowierzchniowego sklepu jeden stłuczony słoik nie jest zbyt dużym obciążeniem dla budżetu sklepu. W przypadku niewielkiego sklepiku osiedlowego tak naprawdę każde zniszczenie to strata do odnotowania. Z tego też względu często zdarza się, że osoba, która niefortunnie stłucze coś w małym miejscowym sklepie za zbity produkt… płaci z nawiązką.
Tak naprawdę jednak każda sytuacja stanowi osobny przypadek, który należy właściwie rozpatrzeć. Z całą pewnością znajomość przepisów może nam pomóc w uniknięciu kolejnych nieprzyjemności, jak np. wykłócanie się o braku konieczności zapłaty za stłuczony produkt.
Zobacz także
Zapraszamy na grupę FB – #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS