Concord, wobec którego Sony miało ogromne plany, dokonał żywota po 11 dniach. Gra zebrała krytyczne oceny, w efekcie jej twórcy dość szybko zamknęli serwery i oddali pieniądze graczom. Jest to bolesny cios dla japońskiej firmy, ponieważ budżet przeznaczony na realizację projekty był astronomiczny.
Na grę, która pożyła niecałe dwa tygodnie poszły miliony dolarów
Concord ostatecznie przeszedł w tryb offline po 11 dniach od wydania. Bez wątpienia jest to jedna z najkrócej żyjących gier w historii branży i jedna z nielicznych, która się tak mocno skompromitowała. Dla Sony cios jest podwójny, bowiem jeżeli wierzyć dostępnej informacji w projekcie utopiono setki milionów dolarów. Jak twierdzi założyciel Last Stand Media, Colin Moriarty, Concord miał budżet wynoszący około 400 milionów dolarów.
Na stworzenie Concord wydano ok. 400 mln USD. Sony wierzyło, że gra będzie przyszłością PlayStation.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it’s so much worse than you think.
It was internally referred to as “The Future of PlayStation” with Star Wars-like potential, and a dev culture of “toxic positivity” halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024
Większość z tych pieniędzy pochodziła bezpośrednio od Sony, co czyniło tytuł największą premierą PlayStation pod względem budżetu. Dla porównania, Marvel’s Spider-Man 2 posiadał budżet wynoszący 315 milionów dolarów, podczas gdy na stworzenie The Last of Us Part 2 oraz Horizon Forbidden West wydano po 200 milionów dolarów.
Podobno, gdy Concord wszedł w fazę alfa, na początku 2023 r., wydano już około 200 mln USD. Gra na tym etapie produkcji była w średnim stanie, zaś część rzeczy takich jak system monetyzacji nie zostały ukończone.
Moriarty dodaje, że łączna kwota 400 milionów dolarów nie obejmuje również kosztów, które Sony poniosło w związku z przejęciem dewelopera Concord, Firewalk Studios, co miało miejsce w kwietniu ubiegłego roku.
Concord był wewnętrznie określany jako przyszłość PlayStation
Podobno ekipa była zbyt pewna projektu, w konsekwencji wiele negatywnych feedbacków zignorowano. Rozwój gry był zresztą naznaczony problemami.
Zarząd Sony wierzył w sukces do tego stopnia, że widział w Concord drugie Gwiezdne wojny i podobno określał go jako “przyszłość marki PlayStation”.
Cóż ta przyszłość nie wytrzymała zderzenia z rzeczywistością i pożyła bardzo krótko. W niespełna dwa tygodnie sprzedano podobno ok. 25 tysięcy egzemplarzy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS