Chodzi o nowelizację prawa
farmaceutycznego potocznie zwaną „Apteką dla Aptekarza 2.0”. Regulacje te
zostały w formie poprawki włączona do rządowego projektu ustawy o gwarantowanych przez Skarb Państwa
ubezpieczeniach eksportowych podczas pierwszego czytania na posiedzeniu
połączonych Komisji: Finansów Publicznych oraz Gospodarki i Rozwoju. Poprawka
zawierała m.in. definicję pojęcia niedozwolonego przejęcie kontroli nad
podmiotem prowadzącym aptekę ogólnodostępną. Przejęcie kontroli wbrew temu
zakazowi skutkuje decyzją wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego o cofnięciu
zezwolenia na prowadzenie apteki podmiotowi, nad którym nastąpiło przejęcie
kontroli. Natomiast podmiot, który wbrew zakazowi przejmuje kontrolę podlega
karze administracyjnej w wysokości od 50 tys. zł do 5 mln zł.
Niedopuszczalny tryb uchwalenia „Apteki dla Aptekarza 2.0”
Trybunał uznał, że wprowadzenie nowelizacji poprawką do ustawy, której przedmiot był niezwiązany z prawem farmaceutycznym, wykraczało poza zakres przedłożenia, naruszało zasadę trzech czytań oraz było de facto obejściem właściwej procedury legislacyjnej. W szczególności chodzi o pominięcie konsultacji oraz przygotowania analizy skutków regulacji, zwłaszcza tych o charakterze finansowym. Jak mówił sędzia sprawozdawca Bartłomiej Sochański, treść poprawki powinna była być przedmiotem odrębnej inicjatywy ustawodawczej.
TK nie oceniał merytorycznie konstytucyjności wprowadzonych regulacji. Wobec stwierdzenia niekonstytucyjności ustawy ze względu na tryb jej uchwalenia TK umorzył postępowania w pozostałym zakresie
Czytaj więcej
Już same te przepisy budziły kontrowersje.
Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNet wskazywał, że pojęcie „przejęcia
kontroli” jest nieostre i p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS