A A+ A++

Google i powiązana z nim spółka Alphabet prowadzą od 2003 r. platformę reklamową AdSense. Google opracował różne usługi w tym zakresie, w tym usługę pośrednictwa reklamowego dla wyszukiwań online o nazwie AdSense for Search („AFS”).

Komisja Europejska: potencjalne nadużywanie pozycji dominującej

AFS umożliwiał wydawcom stron internetowych wyświetlanie reklam powiązanych z wyszukiwaniem online, które użytkownicy mogli przeprowadzać na stronach internetowych zawierających zintegrowaną wyszukiwarkę. W ten sposób wydawcy mogli otrzymywać część przychodów generowanych przez wyświetlanie tych reklam. Aby korzystać z AFS, wydawcy mieli do wyboru zawarcie indywidualnie negocjowanej umowy o świadczenie usług („GSA”) z Google lub standardowej, niepodlegającej negocjacjom „umowy online”.

W 2010 r. niemiecka firma złożyła skargę do Federalnego Urzędu Kartelowego. Skarga ta została przekazana do Komisji Europejskiej. W latach 2011-2016 Microsoft, Expedia, Initiative for a Competitive Online Marketplace i Deutsche Telekom złożyły dodatkowe skargi. W 2016 r. Komisja wszczęła postępowanie koncentrujące się na klauzulach wyłączności, plasowania i uprzedniej zgody. Stwierdziła potencjalne nadużywanie pozycji dominującej. We wrześniu 2016 r. Google usunął niektóre klauzule ze swoich umów AFS.

Czytaj więcej

Dlaczego Sąd UE anulował kar … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUczniowie klas mundurowych zbierają pomoc rzeczową dla powodzian w marketach
Następny artykuł“Dywersja”. Bosak ostro: Tego nie było od katastrofy smoleńskiej