A A+ A++

Sony od lat jest jednym z najważniejszych graczy w branży elektronicznej rozrywki, a ich produkcje na wyłączność dla systemów PlayStation zdobyły serca milionów graczy na całym świecie. Jednak niedawne słowa dyrektora finansowego japońskiego koncernu, Hirokiego Totokiego, wywołały spore zamieszanie wśród fanów. Totoki stwierdził, że firmie “brakuje oryginalnych IP (marek – dop. red)”, co wzbudziło kontrowersje, zwłaszcza wśród graczy, którzy od lat podziwiają bogaty katalog tytułów stworzonych przez PlayStation Studios. Czy Sony rzeczywiście ma problem z tworzeniem nowych gier? A może chodzi o coś więcej?

Problem z nowy markami? Co naprawdę miał na myśli Totoki?

W wywiadzie dla The Financial Times Hiroki Totoki przyznał, że chociaż Sony ma w swoim portfolio wiele uznanych tytułów, to brakuje im produkcji stworzonych “od podstaw”. Dla wielu fanów słowa te mogą brzmieć nieco dziwnie, zwłaszcza gdy spojrzy się na listę popularnych gier stworzonych przez PlayStation w ostatnich latach. Wystarczy wymienić takie hity, jak: Bloodborne, Ghost of Tsushima czy Horizon Zero Dawn, które stały się kultowymi produkcjami, zdobywając ogromne rzesze zwolenników.

Pomimo tego Totoki wyraził obawy, że Sony zbyt często opiera się na istniejących franczyzach, a nie inwestuje wystarczająco dużo w zupełnie nowe pomysły. Jego komentarz może odnosić się nie tylko do gier, ale także do innych mediów, jak filmy i anime, w które firma również angażuje się coraz bardziej. Z kolei CEO Sony, Kenichiro Yoshida, podkreślił, że firma, by kontynuować swój rozwój, w przyszłości planuje skoncentrować się na tworzeniu właśnie nowych marek.

Exclusive’y – siła napędowa PlayStation

Patrząc na ostatnią dekadę, trudno zgodzić się ze stwierdzeniem jakoby Sony brakowało oryginalnych pomysłów na gry. Wystarczy wspomnieć takie tytuły, jak The Last of Us, Death Stranding czy Returnal, które pokazują, że PlayStation regularnie inwestuje w nowe marki, które z miejsca stają się fenomenami. Każda generacja konsol PlayStation przyniosła ze sobą zarówno powrót kultowych serii, jak i całkowicie nowe, oryginalne produkcje, które z czasem stały się swego rodzaju filarami, na których opierały się poszczególne platformy.

Oczywiście, część graczy zwraca uwagę, że wiele kultowych franczyz, jak Jak and Daxter czy Sly Cooper, zostało odłożonych na bok. Jednakże Sony nie unika inwestowania w nowe pomysły. W końcu tylko ostatnio na PlayStation 5 zadebiutowała gra Astro Bot, a w planach jest wiele produkcji tytułów, które mają szansę stać się kolejnymi wielkimi hitami.

Sony w świecie filmów i anime – nowe pole do eksploracji?

Słowa Totokiego mogą odnosić się nie tylko do gier, ale również do ambitnych planów Japończyków w innych branżach, jak m.in. w filmie oraz anime. W miarę jak Sony stawało się globalnym gigantem rozrywkowym, rosła potrzeba posiadania oryginalnych treści w różnych formatach. Przykładem tego są filmowe adaptacje popularnych serii gier PlayStation, jak kinowy “Uncharted” czy serial oparty na “The Last of Us”. Totoki podkreślał, że w tej dziedzinie Sony może jeszcze bardziej eksplorować możliwości tworzenia nowych, autorskich marek, które mogłyby odnieść sukces nie tylko w grach, ale także na ekranach kin i telewizorów.

Przyczajone marki, ukryte serie

Chociaż S … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBiblioteka Sosnowiec zaprasza na warsztaty odkrywania radości z nicnierobienia
Następny artykułPrezydent Gdyni powołuje Oktawię Gorzeńską na pełnomocniczkę ds. równego traktowania