– wzmocnienie pozycji w sektorze całego transportu drogowego, 11% EBIT DSV pochodzi z Road,
– wzmocnienie w logistyce kontraktowej.
Mocną stroną Schenkera jest sieć drobnicowa. Błotny zaznacza, że w sektorze Road przewozy drobnicowe pozwalają tworzyć wyższe marże. – Drobnica w Niemczech ma jeszcze wyraźniejszy smaczek, bowiem tradycyjne i kompletne sieci drobnicowe (Dachser, Schenker) miały niemieckie korzenie. Po wielu latach konsekwentnego budowania własnej sieci drobnicowej w Niemczech, dołączyła do ww. niemieckich operatorów Grupa Raben. Połączenie DSV i DB Schenkera zwiększy wolumeny w przyszłej sieci i pozwoli DSV zrezygnować z sieci opartej na partnerstwie – przewiduje Błotny.
Dyrektor firmy doradczej Smart Project uważa, że przed Roadem jest trochę niepewności. – Dekarbonizacja, digitalizacja, a marże będą wg mnie wystawione na próbę, obecnie EBIT % w DSV to ok. 5% – wskazuje Błotny.
Porównuje, że najbardziej marżowy sea&air ma 12-13% marży EBIT. – Jedną ze strategii utrzymania rentowności w sektorze drogowym jest mocna integracja z usługami logistyki kontraktowej. EBIT % DSV w tym obszarze to 9%, dlatego 8,5 mln m2 powierzchni DB Schenker mogło mieć znaczenie – stwierdza Błotny.
Czy wykupienie Schenkera będzie miało konsekwencje dla klientów? – Gigant staje się jeszcze większym gigantem, ale czy to dobrze dla rynku czy źle? Marże zapewne duzi gracze mają większe od małych, choć niekoniecznie wyższe ceny, bo zapewne są bardziej optymalni kosztowo niż mali – przypuszcza dyrektor zarządzający IPP Polska Tomasz Sączek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS