A A+ A++

Wypowiadając się po zakończeniu wyścigu Oscar Piastri przyznał, że jego inżynier prosił go, aby nie podejmował próby wyprzedzenia Charlesa Leclerca w tym momencie, podczas gdy Australijczyk wykonał skuteczny manewr w pierwszym zakręcie zaledwie okrążenie później i jak się okazało był to kluczowy manewr jego wyścigu.

Zawodnik McLarena po zmianie opon na twarde wyjechał na tor sporo za plecami rywala z Ferrari, ale w błyskawicznym tempie odrabiał do niego straty i na 20. okrążeniu skutecznie go wyprzedził, utrzymując prowadzenie do samej mety mimo iż do samego końca musiał odpierać ataki rywali.

W “pokoju zwierzeń” gdzie kierowcy oczekiwali na wejście na podium Piastri wyznał Leclercowi, że nie spodziewał się zbytnio skuteczności swojego ataku, a swoje szanse na sukces ocenił jako pół na pół. Leclerc z kolei po wyścigu przyznał, że powinien wtedy mocniej się bronić, a nie “puszczać” rywala, licząc, że w końcowej fazie wyścigu zaoszczędzi swoje ogumienie na tyle, aby wykonać na nim skuteczny manewr i odzyskać prowadzenie.

Co ciekawe w całej tej sprawie przed GP Azerbejdżanu McLaren otwarcie mówił o postawieniu wszystkiego na Lando Norrisa. Ten jednak w sobotniej czasówce miał pecha i przez kontrowersyjnie wywieszoną żółta flagę odpadł już w Q1.

Na torze sytuacja zmieniła się więc diametralnie i na pewnym etapie wyścigu tuż przed zjazdem Piastriego na jedyny pit stop to Norris został poproszony o spowolnienie w krętej części toru pędzącego za nim Sergio Pereza.

Brytyjczyk wywiązał się ze swojego zadania znakomicie i Piastri mógł wyjechać na tor przed kierowcą Red Bulla co ułatwiło mu pogoń za liderem, Charlesem Leclerkiem.

“Myślę, że trzeba to prawdopodobnie zaliczyć jako najlepsze zwycięstwo w mojej karierze” mówił zaraz po wyścigu Piastri. “Myślę, że próba wytrzymania tej presji przez tak długi czas w tym wyścigu, była niesamowicie trudna.”

“Na pierwszym przejeździe, gdy Charles z łatwością nam odjeżdżał sądziłem, że stać nas będzie w najlepszym wypadku na drugie miejsce. Nawet Checo bardzo mnie naciskał, a widziałem też, że pod koniec przejazdu na średnim ogumieniu bardzo szybki był Carlos.”

“Dostrzegłem szansę lub połowę szansy zaraz po zjeździe do boksu i musiałem spróbować” mówił Piastri o swoim ataku na Leclerca.

“Wiedziałem, że objęcie prowadzenia to jedna sprawa, ale wiedziałem też, że potem będę musiał wykonać swoją robotę, gdyż czułem, że nie jesteśmy najszybsi po pierwszym przejeździe. To była bardzo ciężka robota.”

“Uważam, że czyste powietrze [na drugim przejeździe] bardzo mi pomogło. Ten wyścig musi być jednym z moich najlepszych.”

Piastri zdradził, że podejmując decyzję o wyprzedzeniu Leclerca nie posłuchał swojego inżyniera wyścigowego, wyznając jednocześnie że “manewr zapewnił mu zwycięstwo”.

“Przykro mi ze względu na inżyniera. W zasadzie to już na pierwszym przejeździe próbowałem wykonać podobne wyprzedzanie i kompletnie usmażyłem opony, więc inżynier powiedział mi przez radio, wiesz co, nie próbuj tego ponownie.”

“Kompletnie zignorowałem jego prośbę i na następnym okrążeniu zanurkowałem na wewnętrzną stroną zakrętu.”

“Czułem, że pozostając z tyłu nigdy nie doczekam się aż opony Charlesa zdegradują” mówił Australijczyk.

“Podobną okazję miałem na pierwszym przejeździe, na drugim albo trzecim okrążeniu, jechałem w zasięgu systemu DRS, ale nie udało mi się go w pełni wykorzystać.”

“Dojeżdżałem do końca prostej myśląc, że gdybym zrobił kilka rzeczy inaczej, być może będę miał szansę.”

“Więc gdy pojawiła się podobna okazja po pit stopie, musiałem ja wykorzystać. Nie siedziałbym tu teraz gdybym tego nie zrobił.”

Kierowca McLarena przekonuje, że gdyby nie wykonał wtedy tego manewru prawdopodobnie już więcej nie miałby okazji na zaatakowanie lidera.

Podziękował również Leclercowi za sportową postawę: “Uznanie dla Charlesa. Jechał niezwykle czysto.”

“Być może sądził, że wyjadę na pobocze, ale byłem mile zaskoczony, że udało mi się zmieścić w tym zakręcie.”

Piastri już teraz wykazuje mistrzowską postawę, przypominającą trochę innych mistrzów, jak chociażby Maksa Verstappena.

“To było duże ryzyko, ważny manewr, ale musiałem spróbować, aby wygrywać wyścig. Nie chciałem finiszować na drugim miejscu, więc musiałem spróbować.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAktualizacja PS5 wywołuje mnóstwo problemów. Gracze narzekają na firmware
Następny artykułSkaner ciała 3D do diagnostyki wydajności: Nowa era monitorowania ludzkiej kondycji