A A+ A++

Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 obejmować ma największy tunel drogowy w Polsce. W okolicach Polic powstanie liczący aż 5 km tunel pod Odrą. GDDKiA wykonała już w tym celu ponad 4 tysiące odwiertów geologicznych, a przetargi na kolejne fragmenty trasy pozwalającej ominąć Szczecin ruszyć mają na dniach.

Jeszcze w tym tygodniu GDDKiA ogłosi przetarg na realizację drugiego etapu obwodnicy Warzymic i Przesławia oraz budowę obwodnicy Kołbaskowa. To kolejny krok w kierunku utworzenia Zachodniej Obwodnicy Szczecina. W ramach tej inwestycji powstać ma najdłuższy tunel drogowy w Polsce.

GDDKiA rusza z inwestycjami na Zachodniej Obwodnicy Szczecina

W przyszłym roku wystartować ma kluczowa inwestycja drogowa w województwie zachodniopomorskim. Chodzi o liczącą blisko 50 km (48,9 km) Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Przetarg na budowę kilku fragmentów towarzyszącym strategicznej dla regionu drodze ogłoszony zostanie na dniach. 

Zachodnia Obwodnica Szczecina i najdłuższy tunel drogowy w Polsce

Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 liczyć ma 48,9 km. Docelowo droga omijać będzie Szczecin od strony zachodniej i północnej. Inwestycja ma kluczowe znaczenie, bo chodzi o odciążenie obecnego wspólnego przebiegu trasy S3 i S6. Mówiąc wprost, po wybudowaniu Zachodniej Obwodnicy Szczecina korki na S3 i S6 – zwłaszcza w miesiącach letnich – powinny zdecydowanie zmaleć.

Najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Kierowcy przejadą 5 km pod dnem Odry

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce to gigantyczne wyzwanie. Jak przekonują przedstawiciele zachodniopomorskiego GDDKiA, do tej pory – w ramach prac przygotowawczych do budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina – wykonano już ponad 4 tys. odwiertów geologicznych. Część prac prowadzona była z pokładu pływających po Odrze barek. Głębokość niektórych odwiertów sięgnęła 90 metrów licząc od powierzchni lustra rzeki. 

Wspominane przez ministra Marchewkę odcinki to tzw. inwestycje związane z budową Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Kluczowym jest właśnie realizacja drugiego etapu budowy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 stanowiący łącznik planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina z autostradą A6. 

Efektem ma być m.in. nowy węzeł Szczecin Zachód, który zastąpi obecny węzeł drogowy na DK13 w rejonie Kołbaskowa.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDarmowe paliwo na Orlenie. Wkrótce pojawi się w kolejnych regionach
Następny artykułCo z aresztem dla ciotki Jacka Jaworka? Sąd podjął decyzję