Cupra Terramar została oficjalnie zaprezentowana na początku września podczas 37. edycji Pucharu Ameryki. Nowy SUV docelowo zastąpi w gamie kompaktową Atecę i jest ostatnim spalinowym autem spod znaczka Cupry. Mówiąc wprost, dla hiszpańskiej marki to bardzo ważny model. Kilka dni po światowej premierze polski importer opublikował cennik i jest już gotowy na zbieranie zamówień.
Wieści o nowym modelu Cupry pojawiły się w czerwcu 2022 roku. To właśnie wtedy podczas wielkiego wydarzenia przedstawiciele hiszpańskiej marki pokazali dziennikarzom, z jakich modeli w przyszłości będzie się składać gama modelowa. Jednym z aut, które po raz pierwszy wtedy zaprezentowano, była Cupra Terramar.
Kompaktowa nowość została zaprojektowana na modułowej platformie MQB Evo, na której zbudowany został także nowy Volkswagen Tiguan. SUV mierzący 4519 mm długości, 1584 mm wysokości i 1869 mm szerokości, którego rozstaw osi to 2680 mm, docelowo zastąpi w gamie Curpę Atecę – model, od którego w 2018 roku wszystko się zaczęło.
Nowy model, podobnie jak odświeżony Formentor, Leon i elektryczny Tavascan, ma agresywnie zaprojektowany pas przedni. Przód auta zdobią wąskie reflektory ze światłami LED w kształcie trójkątów, pionowe wloty powietrza i masywna osłona chłodnicy. Z tyłu, również jak w pozostałych modelach, mamy do czynienia z szeroką listwą świetlną, podświetlanym logo i sporym dyfuzorem.
W kabinie główną rolę odgrywają dwa wyświetlacze – jeden pełni rolę cyfrowych wskaźników (10,25 cala), a drugi skierowany w stronę kierowcy, służy do obsługi multimediów (12,9 cala). W tunelu środkowym znalazło się miejsce na indukcyjną ładowarkę, uchwyty na napoje i płytki schowek na mniejsze przedmioty. Kierowca ma pod ręką też kilka fizycznych przycisków oraz dwa gniazda USB-C. Ustawieniami nawiewów, temperaturą i głośnością multimediów sterujemy z poziomu wyświetlacza.
Wnętrze Cupry Terramar jest bardzo przestronne. Pasażerowie przedniego rzędu zasiadają w wygodnych, zintegrowanych fotelach, a na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Opcjonalnie można też wyposażyć auto w panoramiczny dach, który optycznie powiększy kabinę kosztem miejsca nad głowami. Fotele tylnego rzędu można przesuwać, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika do 602 litrów.
Nowa Cupra Terramar jest dostępna z szeroką gamą układów napędowych. Klienci mają do wyboru “benzyniaki” klasyczne, zelektryfikowane z układem miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in. Cennik SUV-a otwiera jednostka 1.5 eTSI o mocy 150 KM, która przekazuje … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS