A A+ A++

W tym roku Formuła 1 już po raz siódmy odwiedzi Azerbejdżan. Kraj ten swój pierwszy wyścig gościł w 2017 roku, kiedy to triumfatorem zmagań został Daniel Ricciardo, ścigający się wtedy dla Red Bulla.

Od tamtej pory tor przechodził sporo mniejszych zmian, ale nadal charakteryzuje się najwęższą partią w całym kalendarzu F1. Chodzi o słynny już zakręt numer 8 prowadzący na starówkę Baku przy sekcji zamkowej. Szerokość toru ma tam tylko 7,6 metra.

Przed tegoroczną rundą mistrzostw świata na tym torze FIA potwierdziła aż 16 zmian, które głównie odnoszą się drobnych poprawek takich, jak pojawienie się dodatkowych zjazdów dla bolidów lub dodanie bram awaryjnych. Z większych między zakrętami 2 i 3, 7 i 8, a także między 12 i 13 pojawił się nowy asfalt.

Sporo uwagi poświęcono również zmianom w bandach, które z racji iż jest to uliczny obiekt, w wielu miejscach stanowią po prostu betonowe bloki. Część z nich wyrównano, inne dodano, a w zakręcie numer 12 z tego powodu krawędź toru znajdzie się bliżej takiej ściany.

Z punktów widzenia przeciętnego kibica ważniejsze są zmiany w organizacji stref DRS. Obie strefy wyprzedzania zostały skrócone.

Ta rozpoczynająca się za zakrętem numer 2 została symbolicznie skrócona o dwa metry, podczas gdy ta zlokalizowana na długiej prostej startowej została skrócona o aż 100 metrów. Teraz mierzy ona “tylko” 347 metrów.

W przedwyścigowych notatkach do ekip detektor wyścigu, Niels Wittich odniósł się również do zasad jakie mają obowiązywać na torze podczas sobotniej czasówki. A wszystko po to, aby uniknąć niepotrzebnego zamieszania i tworzenia się korków na torze.

“Aby zapewnić, że bolidy nie będą prowadzone niepotrzebnie wolno na okrążeniach zjazdowych podczas i po zakończeniu kwalifikacji lub podczas okrążeń zapoznawczych, gdy wyjazd z pit lane jest otwarty przed wyścigiem, kierowcy muszą pozostać poniżej maksymalnego czasu ustalonego przez FIA między liniami samochodu bezpieczeństwa.”

Dodano, że zespoły i kierowcy zostaną poinformowani o konkretnym progu tego limitu po drugim piątkowym treningu.

Poniżej prezentujemy pełną listę zmian na torze przed tegorocznym GP Azerbejdżanu.

  • – Dodano zjazd dla pojazdów przy wyjeździe z pit lane po lewej stronie.
  • – Zjazd dla pojazdów przy zakręcie 14 po prawej stronie został zastąpiony bramą awaryjną.
  • – Zjazd dla pojazdów przy wjeździe do pit lane po lewej stronie został zastąpiony bramą awaryjną.
  • – Brama awaryjna przy wjeździe do pit lane po prawej stronie została zastąpiona zjazdem dla pojazdów.
  • – Wyrównanie ścian po prawej stronie między zakrętami 3 i 4.
  • – Betonowe ściany między zakrętami 12 i 13 po prawej stronie zostały wyrównane.
  • – Linia krawędzi toru przy wyjściu z zakrętu 12 została przesunięta bliżej betonowych ścian.
  • – Betonowe ściany w strefie wyjazdowej na zakręcie 16 zostały wymienione na nowe.
  • – Betonowe ściany między zakrętami 18 i 19 po lewej stronie zostały wymienione na nowe.
  • – Betonowe ściany na zakręcie 15 po prawej stronie zostały wyrównane.
  • – Betonowa ściana oddzielająca proste między zakrętami 6 i 7 po lewej stronie oraz między zakrętami 19 i 20 po lewej stronie została wymieniona na nowe betonowe ściany.
  • – Betonowe ściany w strefie wyjazdowej w zakręcie numer 1 zostały wyrównane.
  • – Między zakrętami 2 i 3 dodane zostały małe fragmenty nowego asfaltu po lewej stronie na wyjeździe z pit lane oraz po prawej stronie.
  • – Między zakrętami 7 i 8 małe fragmenty nowego asfaltu po prawej stronie.
  • – Między zakrętami 12 i 13 pas nowego asfaltu po prawej stronie przed barierami.
  • – Nowa lokalizacja centrum medycznego.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTRILUX otworzył fabrykę w Świdniku
Następny artykułKto następnym prezydentem? Bosak odpowiada. “Dla dobra Polski”