Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami Motorsport.com, Hyundai Motorsport potwierdził w czwartek zaangażowanie w stworzenie własnego hipersamochodu LMDh, aby móc wkrótce dołączyć do World Endurance Championship.
Wybór klasy Hypercar LMDh oznacza, że Hyundai postawi na jedno z gotowych podwozi i nie będzie tworzył samochodu od zera, co oprócz mniejszych wydatków, wiąże się z krótszym czasem przygotowania samochodu do startów. Możliwe, że jego debiut nastąpi już w 2026 roku.
Cyril Abiteboul, prezes oraz szef zespołu Hyundai Motorsport, podczas Le Mans widziany był na torze Circuit de la Sarthe, zajęty rozmowami z innymi producentami. Wybór dostawcy padł na firmę Oreca, która stworzyła między innymi słynny prototyp LMP2 07.
Zespół przez najbliższy czas będzie skupiony na opracowaniu jednostki napędowej. Przygotowania hipersamochodu będą równoczesne z rozwojem i20 N Rally1 startującego w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To jednak nie koniec, ponieważ w przyszłym sezonie Hyundai dołączy do ELMS, aby przygotować się do wyścigów długodystansowych.
Program LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans ma pomóc postawić pierwszy krok w seriach wytrzymałościowych. Na czele zespołu najprawdopodobniej stanie Gabriele Tarquini, który w 2018 roku zdobył mistrzostwo WTCR za kierownicą Hyundai 30 N TCR, obsługiwanego przez zespół BRC Racing.
„Genesis wchodzi do wyścigów wytrzymałościowych. Program LMDh doda nowy filar do portfolio Hyundai Motorsport. Od momentu powstania w 2012 r. Hyundai Motorsport rywalizuje w WRC i TCR z marką Hyundai N. Genesis, marka premium Hyundai Motor Group, doda wyścigi długodystansowe do grona swoich sportów motorowych” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych.
Na ten moment nie jest jeszcze wiadome, czy Hyundai/Genesis dołączą zarówno do WEC, jak i IMSA. Producent najprawdopodobniej nawiąże współpracę z istniejącym zespołem, który zajmie się obsługą hipersamochodów. Wśród potencjalnych ekip wymieniani są Cool Racing, IDEC Sport i TDS Racing, ale także DAMS i Chip Ganassi Racing.
WEC a WRC
Dzisiejsze ogłoszenie rozwiewa wszelkie wątpliwości dotyczące przyszłości w wyścigach, lecz dalej nieznane są losy projektu w World Rally Championship. W ostatnich tygodniach zespół dawał do zrozumienia, że występują trudności z kontynuacją startów, a od dłuższego czasu mówi się, że WEC jest priorytetem.
Hyundai wystawia w WRC fabryczny zespół od 2014 roku i nic nie wskazuje, aby do przyszłego sezonu coś się miało zmienić. Później jednak obsługą samochodów Rally1 może zająć się prywatna ekipa. Na ten moment są to jednak jedynie niepotwierdzone doniesienia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS