Najnowsza generacja kultowego hot hatcha jest już do kupienia w polskich salonach. Volkswagen Golf ósmej generacji po face liftingu oferuje teraz bogatsze wyposażenie w standardzie i jeszcze lepsze osiągi. Dla entuzjastów sportowych wrażeń dostępna jest także odmiana GTI Clubsport, której dwulitrowy silnik TSI generuje aż 300 KM mocy. Wiemy, ile w Polsce kosztuje nowa odsłona kompaktowego sportowca.
Volkswagen Golf GTI to prekursor aut kompaktowych o nieprzeciętnych osiągach, potocznie nazywanych hot hatchami. Po raz pierwszy kompakt w usportowionej odmianie zadebiutował w 1975 roku. Napędzała go jednostka EA827 o pojemności 1,6-litra, która generowała moc 110 KM. Silnik współpracował wówczas z 4-biegowym manualem, co pozwalało na osiągnięcie pierwszej “setki” w ok. 10 sekund i rozpędzenie się do prędkości 180 km/h. W 1979 roku na pokładzie pojawiła się 5-biegowa skrzynia ręczna, a w 1982 roku silnik 1.6 zastąpiono większym motorem o pojemności 1,8-litra. Ta jednostka generowała nieznacznie większą moc 112 KM, jednak moment obrotowy wzrósł z 137 do 150 Nm.
Przez lata model i jego osiągi ewoluowały. Po niespełna 50 latach na rynku dostępna jest już ósma generacja po modernizacji, która z dwulitrowego, turbodoładowanego silnika TSI generuje moc 265 KM (wcześniej 245 KM) i 370 Nm. Cały moment obrotowy niezmiennie jest przekazywany na przednią oś, jednak dziś już tylko przez 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową DSG. W takim wydaniu usportowiony kompakt z Wolfsburga przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy i osiąga prędkość 250 km/h. Ceny odświeżonego Golfa GTI zaczynają się w Polsce od 179 790 zł.
Dla wymagających klientów przygotowano odmianę GTI Clubsport, której silnik EA888 LK3 evo4 dysponuje mocą aż 300 KM (+35 KM) i 400 Nm (+30 Nm), wobec czego przyspiesza do pierwszej “setki” w 5,6 sekundy (0,3 s. szybciej). Poza lepszymi osiągami ów wariant wyróżnia się również bogatszym wyposażeniem w standardzie. Rozpoznamy go po większym spojlerze , dostępnym za dopłatą układzie wydechowym firmy Akrapovic, lepszych hamulcach i większych 18-calowych felgach. Po dobraniu pakietu Race prędkość maksymalna wzrasta do 267 km/h. Mocniejszy i szybszy wariant GTI Clubsport kosztuje nad Wisłą … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS