Dzisiaj rozpoczęły się dwie inwestycje na dwóch głównych drogach w Katowicach. Rano największe utrudnienia były na drodze z Sosnowca, ale przez prace na S86 długi korek powstał również na DK79.
To nie był dobry poniedziałkowy poranek dla wielu kierowców. Niektórzy w korku spędzili nawet kilkadziesiąt minut, bo dzisiaj rozpoczęły się dwie duże inwestycje. Pierwsza, prowadzona przez GDDKiA, to wyburzanie wiaduktów nad S86 w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. Z powodu prac już przed weekendem zaczęło się wdrażanie tymczasowej organizacji ruchu. Jest wąsko, bo w rejonie sklepu IKEA do dyspozycji są po dwa pasy w obu kierunkach, ale cały ruch odbywa się tylko jedną jezdnią, tą w kierunku Katowic. Wyłączona z użytkowania została jezdnia w stronę Sosnowca. Taka organizacja ruchu ma zostać utrzymana przez trzy tygodnie.
Już podczas pierwszych zmian na al. Roździeńskiego, na początku wakacji, na trasie pomiędzy Sosnowcem a Katowicami było ciasno. Później zatory zniknęły, bo na dłuższy czas zniknęły zwężenia na S86. Jednak wielu kierowców zdążyło przyzwyczaić się do jazdy innymi drogami. Na przykład jadąc z Sosnowca, kierowali się przez Szopienice na DK79 i trasą łączącą Katowice z Mysłowicami dojeżdżali do centrum.
Problem w tym, że dzisiaj również taki dojazd jest utrudniony. W związku z rozpoczętą dzisiaj przebudową wiaduktu w ciągu ul. Bagiennej zamknięta została jezdnia w kierunku centrum Katowic, a ruch drogowy przeniesiony został na jezdnię w kierunku Mysłowic. W najgorszym momencie porannego szczytu komunikacyjnego niektórzy kierowcy z Szopienic do tunelu jechali nawet 50 minut. Utrudnienia na ul. Bagiennej mają związek z wielką przebudową katowickiego węzła kolejowego. To tylko jeden z kilkunastu obiektów, które obejmie inwestycja PKP PLK. Docelowo nad torami w ciągu ul. Bagiennej będą dwa wiadukty. Ten, którym teraz poruszają się pojazdy zostanie całkowicie przebudowany i obok, bliżej Zawodzia, powstanie nowy obiekt. Prace nad tylko jedną stroną wiaduktu mają potrwać około 9 miesięcy.
Poza S86 i DK79 korki tworzą się również na DK86 czy mniejszych drogach lokalnych. Na razie nieco lepiej jest na wylocie z Katowic, ale po południu można spodziewać się, że przejazd nie tylko na drogami, gdzie prowadzone są inwestycje będzie się wiązał ze długim staniem w korkach. Inwestycja PKP PLK ma potrwać 4 lata, a zgodnie z umową podpisaną przez GDDKiA budowa nowego wiaduktu nad S86 powinna zakończyć pod koniec przyszłego roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS