A A+ A++

W ramach obecnej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego możemy wybierać spośród 207 propozycji, w tym 204 zadań dzielnicowych oraz 3 zadań ogólnomiejskich. To my – mieszkańcy – zadecydujemy, które zadania zostaną zrealizowane w przyszłym roku! Głos można oddać m.in. na elektronicznych formularzach dostępnych na platformie partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl –  do godz. 20.00 w dniu 19 września.

Kto może oddać głos?

Udział w głosowaniu może wziąć każdy mieszkaniec Gliwic, bez względu na wiek.

Można oddać dwa głosy – jeden na projekt dzielnicowy oraz jeden na projekt ogólnomiejski.

Głosowanie w formie elektronicznej

Ważność oddanego głosu jest weryfikowana poprzez zatwierdzenie linku aktywacyjnego przesłanego na adres e-mail lub poprzez wprowadzenie kodu otrzymanego jako SMS. Jeden adres e-mail i jeden numer telefonu mogą zostać wykorzystane do potwierdzania głosu jednokrotnie.

W celu ułatwienia głosowania elektronicznego przygotowano stanowiska do oddawania głosów w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach:

  • Biblioteka Centralna (ul. Kościuszki 17),
  • Filia nr 5 (ul. Perkoza 12),
  • Filia nr 6 (ul. Perłowa 17),
  • Filia nr 9 (ul. Czwartaków 18),
  • Filia nr 13 (ul. Paderewskiego 56),
  • Filia nr 16 (ul. Przedwiośnie 2),
  • Filia nr 17 (ul. Spółdzielcza 33a),
  • Filia nr 20 (ul. Bernardyńska 2),
  • Filia nr 22 (ul. Spacerowa 6),
  • Filia nr 23 (ul. Sopocka 2),
  • Filia nr 24 (ul. Architektów 109),
  • Filia nr 25 (pl. Jaśminu 20),
  • Filia nr 30 (ul. Partyzantów 25).

Stanowiska są dostępne dla mieszkańców zgodnie z godzinami otwarcia filii wskazanymi na stronie internetowej www.biblioteka.gliwice.pl.

Zachęcamy do głosowania elektronicznego – jest proste, możliwe na urządzeniach mobilnych i komputerach, bardziej ekologiczne.

Głosowanie w formie papierowej

Głosować można również w formie papierowej, wrzucając wypełniony i podpisany formularz do oznakowanych urn:

  • w holu Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 oraz w filii UM przy ul. Jasnej 31A,
  • w siedzibach Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych przy ul. Zwycięstwa 1, ul. Jagiellońskiej 21 oraz ul. Studziennej 6,
  • w mobilnych punktach do głosowania – harmonogram ich działania jest podawany na bieżąco na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, minimum 3 dni przed planowanym terminem,
  • w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.

Dla bezpieczeństwa Państwa danych osobowych prosimy o wrzucanie kart bezpośrednio do urn w wymienionych miejscach.

Wypełniony i podpisany formularz można również przesłać listownie na adres Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice. Wówczas o fakcie oddania głosu w terminie decyduje data jego doręczenia do siedziby Centrum 3.0.

Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu, mogą skorzystać z pośrednictwa konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Kiedy poznamy wyniki?

Lista zadań, które zostaną zrealizowane w 2025 roku, zostanie opublikowana do 15 października na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Warto wiedzieć

Na realizację zadań wyłonionych w procedurze Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2025 przeznaczono z budżetu miejskiego 8 484 000 zł, z tego:

  • 7 484 000 zł zaplanowano na projekty realizowane w dzielnicach miasta (szczegóły w tabeli),
  • 1 000 000 zł zaplanowano na projekty ogólnomiejskie.

Podczas ustalania wyników głosowania będą brane pod uwagę projekty, które uzyskały poparcie co najmniej 30 głosujących w przypadku projektów dzielnicowych oraz 500 głosujących – w przypadku projektów ogólnomiejskich.

Dzielnice z najwyższą frekwencją wezmą udział w podziale środków w ramach tzw. puli dla aktywnych.

Zapraszamy do głosowania. DecydujMY razem!

Bieżące informacje o procedurze i realizacjach można znaleźć na profilu GBO w mediach społecznościowych: www.fb.com/BudzetObywatelskiGliwice

Kontakt z zespołem ds. GBO:

Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych

ul. Jagiellońska 21, Gliwice 44-100

e-mail: [email protected], tel. 32/238-24-55, 882-745-508.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMuzeum Częstochowskie: Dzień Przedszkolaka w Muzeum Częstochowskim 17 września – 4 października 2024
Następny artykułRozpoczyna się remont mostu przez rzekę Jasiołka