A A+ A++

Tauron Arena, Centrum Kongresowe ICE, muzeum pod Rynkiem, drogi i estakady, szybki tramwaj, nowe parki – przez ostatnie dwie dekady Kraków zmienił się nie do poznania. O tym, co złożyło się na wielką metamorfozę, przypomnimy 21 września podczas naszego kolejnego Wielkiego Testu Wiedzy.

ZAPISZ SIĘ NA TEST >>>

To test wyjątkowy, bo właściwie każdy krakowianin jest do niego w jakiś sposób przygotowany poprzez codzienne podróżowanie po mieście – komunikacją miejską lub własnym samochodem, czy poprzez spędzanie w Krakowie czasu wolnego – w nowych muzeach, salach koncertowych, parkach. Nowe inwestycje widzimy posyłając dzieci do szkół ( np. rodzice uczniów szkoły nr 50 przy ul. Katowickiej)  czy wylatując z krakowskiego lotniska na wakacje.

Tych inwestycji było w minionych 20 latach w Krakowie rzeczywiście sporo. Początek wieku był czasem nadrabiania cywilizacyjnych opóźnień – powstawały (również przy udziale środków UE) nowe drogi, estakady, przebudowywano ronda, drążono tunele. W Nowej Hucie wyrosła nowoczesna ekospalarnia, dwa brzegi Wisły spięła kładka Bernadka. Wciąż wydłużała się linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Niektóre inwestycje wymagały czasu jak np. Trasa Łagiewnicka, która połączyła południowe dzielnice miasta. Niezwykle ważne były też tzw. inwestycje metropolitarne – budowa Centrum Kongresowego przy Rondzie Grunwaldzkim czy budowa Tauron Areny, dzięki której w Krakowie mogą występować największe gwiazdy. Wśród turystów, ale też samych krakowian hitami okazały się nowe muzea np. to w dawnej Fabryce Schindlera. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAktywny Rodzic, czyli nowe finansowe wsparcie od października
Następny artykułWyciekły ceny Inteli Arrow Lake. Będą tańsze od Ryzenów 9000