Quartararo w sobotę pierwszy raz wsiadł na Yamahę YZR-M1 w specyfikacji 2020 i należycie wykorzystał ją też dzisiaj, narzucając mocne tempo. Zawodnik Petronas SRT wykręcił 1:58.349s po krótkiej walce z Calem Crutchlowem o pierwsze miejsce w tabeli. Wyprzedził zawodnika LCR o 0.082s, który wczoraj narzekał na słaby skręt Hondy.
Alex Rins zasiadający na Suzuki skompletował trójkę. Zespół testował m.in nowe rozwiązania aerodynamiczne, z których korzystało już Ducati w zeszłym roku. Rins sprawdził też nowy amortyzator Ohlinsa.
Czwarty Francesco Bagnaia z Pramaca był najlepszym zawodnikiem jeżdżącym na Ducati. Był 0,039s przed swoim mentorem – Valentino Rossim. Danilo Petrucci uzyskał szósty czas, na najwyżej sklasyfikowanym fabrycznym Ducati. Dziś prezentował pewne oznaki lepszego tempa, borykając się jednak nieco z nową aerodynamiką. Był przed Polem Espargaro, Jackiem Millerem i Aleixem Espargaro.
Aleix Espargaro zaliczył dzisiaj dłuższy przejazd na nowym RS-GP. Serię dwunastu okrążeń regularnie pokonywał w 1:59 min, ale w dalszej pracy przeszkodziły problemy z wydechem.
Dziesiątkę zamknął Joan Mir. Za sobą zostawił Miguela Oliveirę oraz Marca Marqueza, który dziś ponownie zaliczył wywrotkę, na szczęście niegroźną.
Andrea Dovizioso był dopiero czternasty, tracąc do najlepszego czasu 0,510s, podczas gdy osiemnastkę dzieliło 0,820s. Pracował głównie nad ustawieniami, próbując dostosować je do nowej tylnej opony Michelin.
Maverick Vinales spędził dzień na porównywaniu dwóch Yamah w specyfikacji 2020 starając się zaliczać dystanse wyścigowe. Jorge Lorenzo na zeszłorocznym M1 był 1,3s wolniejszy od Quartarao. Przejechał aż 83 okrążenia.
Kolejne testy przedsezonowe odbędą się w Katarze w dniach 22-24 lutego.
WYNIKI
Miejsce | Zawodnik | Motocykl | Czas/strata | Okrążenia |
1 | Fabio Quartararo | Yamaha | 1’58″349 | 57 |
2 | Cal Crutchlow | Honda | +0″082 | 69 |
3 | Álex Rins | Suzuki | +0″101 | 42 |
4 | Francesco Bagnaia | Ducati | +0″153 | 53 |
5 | Valentino Rossi | Yamaha | +0″192 | 51 |
6 | Danilo Petrucci | Ducati | +0″257 | 51 |
7 | Pol Espargaró | KTM | +0″261 | 34 |
8 | Jack Miller | Ducati | +0″267 | 48 |
9 | Aleix Espargaró | Aprilia | +0″345 | 45 |
10 | Joan Mir | Suzuki | +0″387 | 32 |
11 | Miguel Oliveira | KTM | +0″415 | 22 |
12 | Marc Márquez | Honda | +0″423 | 47 |
13 | Franco Morbidelli | Yamaha | +0″489 | 58 |
14 | Andrea Dovizioso | Ducati | +0″510 | 51 |
15 | Johann Zarco | Ducati | +0″602 | 42 |
16 | Álex Márquez | Honda | +0″693 | 49 |
17 | Brad Binder | KTM | +0″755 | 45 |
18 | Maverick Viñales | Yamaha | +0″820 | 83 |
19 | Tito Rabat | Ducati | +1″200 | 59 |
20 | Jorge Lorenzo | Yamaha | +1″348 | 45 |
21 | Bradley Smith | Aprilia | +1″492 | 60 |
22 | Takaaki Nakagami | Honda | +1″511 | 48 |
23 | Iker Lecuona | KTM | +1″549 | 23 |
24 | Sylvain Guintoli | Suzuki | +1″751 | 27 |
25 | Mika Kallio | KTM | +1″799 | 43 |
26 | Tester Yamahy | Yamaha | +2″774 | 49 |
27 | Takuya Tsuda | Suzuki | +5″325 | 16 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS