A A+ A++
Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę drugiego toru linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork. Prace, szacowane na ponad 3 miliardy złotych, obejmą zaprojektowanie i wybudowanie nowej infrastruktury w ciągu 56 miesięcy, czyli około 4,5 roku. Oferty można składać do 17 października 2024 r., a wykonawca zostanie wybrany najpóźniej w połowie 2025 r. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2029 r.

W ramach projektu przebudowana zostanie stacja w Lęborku, gdzie zainstalowane będą windy przy peronach, oraz powstaną nowe wiadukty nad ulicą Słupską i Wojska Polskiego. Na odcinku Wejherowo-Lębork zostanie dodany drugi tor, a między Wejherowem a Rumią planowane są trzeci i czwarty tor. Prace obejmą również modernizację wszystkich przystanków i stacji na trasie, w tym m.in. Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Wejherowo oraz Lębork.

Nowe przystanki o roboczych nazwach Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo oraz Gościcino Zielony Dwór poprawią dostępność transportu kolejowego w regionie. Zwiększona przepustowość trasy pozwoli na wprowadzenie większej liczby pociągów, co usprawni dojazdy do aglomeracji trójmiejskiej.

Dzięki inwestycji pasażerskie pociągi przyśpieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h, co skróci czas podróży na trasie Gdynia – Słupsk o około 15 minut. Prace przygotują także linię do przyszłej modernizacji umożliwiającej pociągom osiąganie prędkości do 200 km/h. Inwestycja będzie sfinansowana ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS na lata 2021-2027.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDużo przeszła w swoim życiu. Lady Gaga zdradza, że to pomogło jej zagrać Harley Quinn
Następny artykułPowiat Nakielski: Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty