W poniedziałek 9 września 2024 r. udostępniony zostanie dla kierowców nowy wiadukt, który został zbudowany nad powstającą zachodnią obwodnicą Brzeska. Nowy obiekt to równocześnie nowy przebieg ul. Pomianowskiej. Równocześnie likwidowany jest dotychczasowy, tymczasowy przejazd łączący obie części tej ulicy. Wiadukt jest w dalszym ciągu terenem budowy, obowiązywać będzie ograniczenie 30 km/h.
– Na terenie budowy zakończyliśmy ostatnio prace związane z przebudową sieci gazowej wysokiego ciśnienia. Finalizujemy też budowę dwóch mostów i pięciu przepustów na trasie łącznika brzeskiego, zostały nam do zrobienia prace wykończeniowe. Na 4/5 trasy jest już ułożona podbudowa z kruszywa, a na 1/3 pierwsze warstwy asfaltu. Inwestycja jest zaawansowana w 85 %.
Trwają rozmowy z Wykonawcą w sprawie rozpatrzenia roszczeń dotyczących terminu zakończenia kontraktu. Roszczenia dotyczą złych warunków pogodowych (ubiegłoroczne deszcze) i trudniejszych niż przewidywano warunków gruntowych. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zrealizowana do końca tego roku – informuje Kacper Michna starszy specjalista ds. komunikacji społecznej GDKiA.
Brzeski łącznik
Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km. Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.
Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94. Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku biegnie 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Budujemy też specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.
Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.
Na niespełna 3-kilometrowej trasie budujemy sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.
Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wartość prac to ok. 100 mln zł.
—
Kacper Michna
Starszy specjalista ds. komunikacji społecznej / GDDKiA
Galeria zdjęć
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS