A A+ A++

Miesiącami ciągnął się, przez protesty mieszkańców i setki pytań potencjalnych wykonawców, przetarg na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Tym razem inwestor (Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu) nie przedłużył terminu. Niemal do ostatniego dnia czekał na oferty i ostatecznie dostał ich 15.

Wszystkie przekraczają budżet, który wynosi 214 milionów złotych. Najtańszą propozycję przedstawiła firma Skanska – 264 mln, zaś najdroższą złożyła spółka Primost Południe – 454 mln. To oznacza, że inwestorowi brakuje w najlepszym wypadku 50 mln, natomiast w najgorszym – 240 mln…  Tę najwyższą ofertę należy jednakże uznać za całkowicie przestrzeloną, biorąc pod uwagę pozostałe.

Umowa na budowę w tym roku?

Bądź co bądź szacunkowy kosztorys inwestora był za niski i będzie musiał zapłacić więcej, niż przewidywał. — To wykonawcy są odzwierciedleniem rynku i cen, jakich oczekuje się za realizację inwestycji drogowej. Dlatego teraz rolą zarządu województwa będzie analiza możliwości przeznaczenia dodatkowych środków na sfinansowanie inwestycji. O to bądźmy spokojni. To bardzo ważna inwestycja, którą samorząd województwa zrealizuje — zapewnia Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka Dolnego Śląska.

Michał Nowakowski podkreśla, że w urzędzie marszałkowskim WOW jest traktowana jako inwestycja priorytetowa, zarówno dla Wrocławia, jak i całego województwa dolnośląskiego. — Postępowanie przetargowe zakończy się podpisaniem umowy — deklaruje rzecznik marszałka. — Myślę, że dojdzie do tego w tym roku — zapowiada.

Na razie złożone oferty są oceniane pod kątem merytorycznym przez DSDiK we Wrocławiu. Jeżeli inwestor wybierze wykonawcę i faktycznie podpisze z nim umowę w tym roku, droga powinna być przejezdna od końcówki 2027 roku, ponieważ firma budowlana dostanie trzy lata na realizację zadania.

— Warto podkreślić, że już dzisiaj kierowcy korzystają z niemalże całej WOW, czyli z około 27 z 30 kilometrów trasy — nadmienia Michał Nowakowski.

Domykający ją odcinek (3,6 km) poprowadzi przez wrocławskie osiedla Klecina, Partynice i Ołtaszyn, a także przez teren miejscowości Bielany Wrocławskie i Wysoka w gminie Kobierzyce. Część drogi będzie dwupasmowa, część jednopasmowa, ale z rezerwą do poszerzenia.

Droga jest zaplanowana pomiędzy ulicą Szwedzką (okolice centrum handlowego Auchan przy granicy z Bielanami) a rondem na ul. Grota-Roweckiego, z którego wychodzi istniejący fragment WOW. Nowy odcinek połączy obwodnicę z al. Karkonoską.

Dwa poprzednie kawałki, o łącznej długości ok. 12,5 km, są przejezdne od grudnia 2022 roku.


Zobacz również

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMariusz Kozak poprowadzi IV Kaliski Marsz Równości!
Następny artykułDruzgocący raport. Polacy mają najwięcej starych aut i najwyższą emisję CO2 w UE