A A+ A++

Należący do Audi zespół Sauber przyznał, że zastanawiając się co będzie najlepsze w perspektywie długoterminowej, w kwestii wyboru kierowcy na przyszły rok stoi przed dylematem i nie wie, czy postawić na młodość, czy na doświadczenie.

Niemiecki producent miał nadzieję, że uda mu się zatrudnić Carlosa Sainza jako partnera Nico Hulkenberga w zespole, który od 2026 roku będzie w pełni fabrycznym teamem.

Hiszpan jednak nie miał pewności co do konkurencyjności projektu i zdecydował się dołączyć do Williamsa.

Nowy dyrektor operacyjny i dyrektor techniczny Audi, Mattia Binotto stwierdził, że jednym z jego pierwszych zadań będzie zatrudnienie drugiego kierowcy.

Czytaj również:

Mówi jednak, że przed podjęciem decyzji musi uzgodnić z szefami Audi, czy wybierze doświadczonego kierowcę, takiego jak Valtteri Bottas, czy też młodego kierowcę, jak rezerwowy Theo Pourchaire, lub wschodzącą gwiazdę F2 Gabriela Bortoleto.

Mówiąc o swoich przemyśleniach na temat wyboru kierowcy na sezon 2025, Binotto powiedział: – W zespole jestem od kilku tygodni, więc to trochę za wcześnie, ale zdecydowanie musimy się zdecydować, czy stawiamy na doświadczenie, czy na coś innego.

– To długoterminowy projekt, więc pytanie brzmi:  Co jest dla nas najlepsze?

– Bierzemy pod uwagę wszystkich potencjalnych kierowców. Oceniamy ich zalety i wady, aby znaleźć najlepszy kompromis.

– Myślę, że podejmiemy decyzję tak szybko, jak to możliwe, ponieważ musimy przygotować zespół na przyszły rok i na przyszłość – powiedział.

– Musimy również powstrzymać wszelkie spekulacje, gdyż nie leży to w naszym interesie.

Chociaż Bottas jest uważany za faworyta do przedłużenia kontraktu, zespół twierdzi, że młodzi kierowcy Pourchaire i Bortoleto również mają swoje szanse. Jednak nie są oni jedynymi branymi pod uwagę, ponieważ Mick Schumacher i Liam Lawson również byli w przeszłości łączeni z zespołem Sauber.

Binotto dodał:  -Theo jest dzisiaj naszym kierowcą rezerwowym, więc już jest częścią rodziny i bez wątpienia jest na naszej liście.

– Gabriel radzi sobie bardzo dobrze w F2 i myślę, że ma wielki talent. Przyglądamy się temu co robi, tak jak przyglądamy się wielu innym.

Theo Pourchaire, Reserve Driver, Stake F1 Team Kick Sauber

Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images

– Nie są to jedyne nazwiska, na których skupiamy naszą uwagę. Na liście jest wiele nazwisk z wielkim potencjałem, wielkim doświadczeniem i wiedzą specjalistyczną.

– Ponownie musimy ocenić, co jest dla nas najważniejsze w krótkim, średnim i długim okresie oraz opracować konkretny plan.

Mówiąc wyłącznie dla Motorsport.com o swoich perspektywach w F1, Pourchaire powiedział, że po zdobyciu tytułu F2 w zeszłym roku nie wie, co jeszcze mógłby zrobić, aby pokazać, że zasługuje na miejsce w F1.

– Dałem z siebie wszystko na torze. Niektórzy mówią, że wygranie mistrzostw w trzecim roku startów w F2 nie jest spektakularne, ale wygrałem, gdy miałem 20 lat. Jestem najmłodszym zwycięzcą wyścigu w historii F2 i F3, więc nie muszę niczego udowadniać na torze. Potrzebuję tylko okazji. I tyle – dodał Pourchaire.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielki hit Netflixa powraca! 2. sezon Arcane na oficjalnym zwiastunie
Następny artykułBudimex ma portfel zamówień wart 15 mld złotych