W wydanym wczoraj oświadczeniu władze Volkswagena zapowiedziały, że w związku z trudną sytuacją i koniecznością cięcia kosztów nie mogą wykluczyć zamknięcia zakładów w swoim kraju. Cytowany przez światowe media szef koncernu Oliver Blume stwierdził m.in., że „na rynek europejski wchodzą nowi konkurenci”, a „Niemcy – w szczególności jako miejsce produkcji, pozostają jeszcze bardziej w tyle pod względem konkurencyjności”.
Głębszy problem czyli konkurencja
Problemy VW to tylko jeden z przykładów ogólnej sytuacji branży motoryzacyjnej w Europie. Jest ona trudna, chociażby z powodu rosnących kosztów energii (wywołanych m.in. agresją Rosji na Ukrainę). Inna kwestia to silna konkurencja z Azji i USA – zwłaszcza w przypadku samochodów elektrycznych. Firmy europejskie – pomimo ogromnych nakładów…
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieram
Jeżeli masz e-prenumeratę,
Zaloguj się
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS