Dzisiaj, 3 września (17:05)
Dune: Awakening to oczekiwane MMO osadzone w legendarnym świecie “Diuny”. Studio Funcom przygotowuje je z myślą zarówno o pecetach, jak i o konsolach. Stoi jednak przed poważnym wyzwaniem – przeniesieniem złożonego, bogatego świata Arrakis także na najsłabszą z obecnych konsol, czyli Xbox Series S. Scott Junior, szef produktu w Funcom, otwarcie przyznał, że optymalizacja gry na tej konsoli to wyjątkowo trudne zadanie.
W skrócie:
- Twórcy Dune: Awakening przyznają, że Xbox Series S stawia przed nimi duże wyzwania związane z optymalizacją. W efekcie premiera gry na konsolach może się opóźnić.
- Funcom zdecydował się najpierw skupić na wersji PC, ponieważ jej optymalizacja okazała się mniej problematyczna i bardziej efektywna.
- Wciąż nie wiadomo, kiedy Dune: Awakening trafi na konsole.
Scott Junior w rozmowie z serwisem VG247 wyjaśnił, że największy problem z optymalizacją gry na Xbox Series S wynika z jej słabszych podzespołów w porównaniu do bardziej zaawansowanej Xbox Series X. Xbox Series S jest popularny ze względu na niższą cenę, ale ma mniej mocy obliczeniowej, przez co dostosowanie zaawansowanej graficznie i technicznie gry, jaką jest Dune: Awakening, jest niezwykle trudne. Wymaga to od zespołu deweloperskiego więcej pracy i kompromisów w kwestii jakości oraz wydajności. Z tego powodu Funcom postanowił najpierw skoncentrować się na wersji na PC. Niestety, oznacza to, że wersja konsolowa, szczególnie ta na Xboksy Series S, musi poczekać na swoją kolej.
W przeszłości Xbox Series S był już przedmiotem krytyki ze strony twórców gier. Podobne problemy do tych, na które napotkał Funcom, mieli na przykł … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS