Należy pamiętać, że jeden numer telefonu może być przypisany tylko do jednego rachunku. Oznacza to, że jeśli dopiszemy go do usługi BLIK w innym banku, zostanie automatycznie wyłączony z poprzedniego. Po aktywacji usługi w aplikacji w bazie PSP (Polskiego Standardu Płatności) jest tworzony tzw. alias. Posiadacze dwóch numerów telefonów mogą przypisać do usługi BLIK dwa rachunki, ale muszą one znajdować się w innych bankach.
Czytaj więcej
Czy można wysłać BLIK-a na niezarejestrowany numer telefonu?
Usługa przelewów na telefon stale zyskuje na znaczeniu. Z oficjalnych danych PSP wynika, że w drugim kwartale 2024 roku użytkownicy zlecili 150,7 mln transakcji. Było to o połowę więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Między kwietniem a czerwcem łączna wartość przelewów wyniosła 22 mld zł, zaś średnia wartość jednego przelewu 153 zł.
Co w sytuacji, gdy wykonamy przelew na numer telefonu osoby, która nie zarejestrowała się w systemie? Na oficjalnej stronie BLIK-a znajdziemy informację, że w takim przypadku odbiorca otrzyma wiadomość ze swojego banku, że nie może odebrać przelewu. Dalsze kroki zależą już od rozwiązań przyjętych w konkretnej instytucji. Bank może zaproponować inny sposób odebrania środków. Trzeba zatem stosować się do instrukcji. Odbiorca ma na to jednak ograniczony czas. Jeśli nie wykona wymaganych czynności, środki wrócą na konto nadawcy. Jeżeli przelew BLIK został zlecony i nie dotarł do odbiorcy, a … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS