A A+ A++

Ostatnia pętla przywitała zawodników deszczem i mocno zabrudzoną nawierzchnią odcinków specjalnych, dlatego najwięcej zyskali kierowcy, którzy wybrali deszczowe opony. Wśród szczęśliwców w oponiarskiej ruletce znaleźli się Marczyk i Gospodarczyk.

Drugi przejazd próby Bethania przyniósł oesowy triumf Matta Edwardsa i Davida Moynihana. Tylko 0,6 s za Brytyjczykami próbę ukończyli Marczyk i Gospodarczyk. Trzecie miejsce zajęli Jon Armstrong i Eoin Treacy [+3,4].

– Bardzo ślisko chociaż już nie padało tak mocno, ale nasze okrągłe czarne Pirelli dały radę – dodał Edwards.

– Miejscami było jak na lodzie. Chyba nie najlepiej dobraliśmy opony – powiedział Armstrong.

– Wybór opon deszczowych był trafiony, ale nie wykorzystałem ich pełnych możliwości i mogłem pojechać ok 10 s szybciej – podsumował Marczyk.

Tuż za podium próbę ukończyli William Creighton i Liam Regan [+4,5 s], którzy pokonali o 0,9 Paddona i Kennarda. Piąty czas należał do jadącej na slickach załogi Andrea Mabbelini i Virginia Lenzi [+5,8 s]. Siódmi byli Osian Pryce i Rhodri Evans [+11 s]. Mathieu Franceschi i Andy Malfoy pojawili się w wynikach dopiero na ósmym miejscu [+13,5 s].

– Spadł deszcz i mieliśmy walkę o przeżycie – mówił Creighton.

– Wszystko jest w porządku, ale w pętli mamy dwa oesy i zmienne warunki pogodowe, więc musimy zachować kompromis w wyborze opon – powiedział Paddon.

– Pierwsza część odcinka to totalny brak przyczepności i walka o przetrwanie. Pojechaliśmy jednak na slickach bo w drugiej połowie oesu zaczęło przesychać – relacjonował Mabellini.

– To był jeden z tych oesów, ana których można się pożegnać z rajdem. Mieliśmy trzy groźne sytuacje, ale dotarliśmy do mety – zakomunikował Pryce.

– To jest jak… – na mecie zabrakło słów Franceschiemu.

Przed Power Stage prowadzi Paddon, który ma 1.34,7 przewagi nad Marczykiem. 4,2 s do drugiego miejsca brakuje Franceschiemu. Na podium będzie chciał wrócić Mabellini, który jest czwarty i brakuje mu do Francuza zaledwie 0,7 s. Na piąte miejsce awansował Armstrong [+1.54,3].

Jakub Matulka i Daniel Dymurski oraz Michałowie Chrobiński i Marczewski utrzymują odpowiednio 1 i 2 miejsce w ERC3.

Wyniki po OS13:

1. Hayden Paddon/John Kennard Hyundai i20 N Rally2 1:29.10,6
2. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia RS Rally2 +1.34,7
3. Mathieu Franceschi/Andy Malfoy Skoda Fabia RS Rally2 +1.38,9
4. Andrea Mabbelini/Virginia Lenzi Skoda Fabia RS Rally2 +1.39,6
5. Jon Armstrong/Eoin Treacy Ford Fiesta Rally2 +1.54,3
6. Callum Devine/Noel O’Sullivan Skoda Fabia RS Rally2 +1.59,4
7. Matt Edwards/David Moynihan Ford Fiesta Rally2 +2.14,6
8. Osian Pryce/Rhodri Evans Ford Fiesta Rally2 +2.14,8
9. Meirion Evans/Jonathan Jackson Toyota GR Yaris Rally2 +2.47,8
10. Jakub Matulka/Daniel Dymurski Ford Fiesta Rally3 +7.17,6

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Upiorny” widok w polskich lasach. Może przyprawiać o dreszcze
Następny artykułPrzedstawiciele lokalnej społeczności uczcili pamięci poległych w walce o Polskę (foto)