Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Równocześnie zamknięty został fragment dotychczasowej, by drogowcy mogli połączyć obydwie drogi.
Nowa trasa z Rdzawki do Nowego Targu jest niemal w całości poprowadzona nowym śladem, na zachód od starej zakopianki. Trasa ma 16,1 km, dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a docelowo będzie połączona z innymi drogami poprzez cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Południe i Zachód.
W piątkowe przedpołudnie trwały jeszcze przygotowania do otwarcia nowego odcinka. Potrzebna była m.in. zmiana oznakowania, trzeba było sprawdzić, czy wszystko jest gotowe, by bezpiecznie skierować tam ruch. Po godzinie 13 przejazd został udrożniony i kierowcy mogą już korzystać z nowej infrastruktury.
Jeszcze nie koniec
Nowa droga jest jeszcze ciągle placem budowy. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 70 km/h. Nie jest jeszcze gotowy węzeł Klikuszowa, który połączy obie zakopianki – starą i nową. – Dotychczasowa DK47 biegnie ok. 2 metry nad nowym rondem zbudowanym na węźle Klikuszowa. Żeby połączyć obie drogi, stara zakopianka musi zostać przebudowana. To jeden z ostatnich etapów prac na tej budowie. Jego wykonanie zostawiliśmy na koniec, bo prowadzenie prac w tym miejscu przed przełożeniem ruchu na nową trasę wiązałoby się z ogromnymi korkami na starej zakopiance – tłumaczył przed otwarciem Kacper Michna z małopolskiego oddziału GDDKiA.
– Aktualnie nie ma możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach: w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu jest możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę – wylicza przedstawiciel Dyrekcji.
Nie będzie ekspresówką
Utrudnienia mają zniknąć wraz z zakończeniem inwestycji. Co istotne, nawet wówczas tym odcinkiem pojedziemy wolniej niż na fragmentach bliżej Krakowa. Droga między Rdzawką a Nowym Targiem nie będzie drogą ekspresową. To oznacza m.in. niższą dopuszczalną maksymalną prędkość (w zależności od odcinka, najwyższa to 100 km/h), ostrzejsze niż na drogach ekspresowych zakręty, bardziej strome zjazdy i podjazdy, mniejsze ograniczenia w odległości między węzłami, przystanki autobusowe czy wjazdy i zjazdy poza węzłami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS