Jeszcze przed startem sobotniego wyścigu sprinterskiego, kierowcy przejechali jedno dodatkowe okrążenie ze względu na problemy po ustawieniu się na polach startowych u Christiana Mansella z zespołu ART.
Australijczyk przez radio zespołowe przekazał, że ma problemy ze skrzynią biegów, po czym zaczął machać rękami do porządkowych na torze doprowadzając ostatecznie do kolejnego okrążenia formującego.
Po uporaniu się z problemami zawodnicy ruszyli do wyścigu, a startujący z pole position Tim Tramnitz z MP Motorsport zdołał utrzymać swoje prowadzenie pomimo bardzo agresywnej walki ze ruszającymi za jego plecami Dino Beganovicem (Prema) i Sebastianem Montoyą (Campos).
Już drugie okrążenie doprowadziło do neutralizacji na torze, a głównymi aktorami okazali się Noel Leon oraz Nikita Bedrin.
Meksykanin oraz Rosjanin zderzyli się ze sobą w pierwszej szykanie i odpadli z niedzielnej rywalizacji. Jak się później okazało, obaj kierowcy zostali wykluczeni z wyścigu przez niefrasobliwość Tommy’ego Smitha. Australijczyk uderzył w Leona, który następnie bez kontroli nad samochodem wjechał w jadącego przed nim Bedrina.
Po wznowieniu rywalizacji juniorzy jadący w czołówce zachowali swoje pozycje,ę a swój popis na torze zaczął Santiago Ramos (Trident).
Kierowca z Meksyku wyprzedził zarówno Beganovicia i Montoyę, awansując na drugą pozycję za plecami prowadzącego od startu Tramnitza.
Na 13. okrążeniu samochód bezpieczeństwa został ponownie wezwany na tor. Tym razem w pierwszej szykanie zderzyli się między sobą Max Esterson (Jenzer) oraz Piotr Wiśnicki (Rodin) podczas walki o 17. pozycję.
Polski kierowca zaliczył udany start do wyścigu i przez moment jechał na P16, ale w drugiej połowie sobotniej rywalizacji zaczął tracić tempo oraz wysoką pozycję.
Najpierw za wyprzedzanie Polaka zabrał się Charlie Wurz (Jenzer), a następnie uczynił to jego partner zespołowy z USA.
Polak na początku 13. okrążenia, chcąc się zrewanżować, skorzystał z DRS-u za poprzedzającym go Estersonem i wykonał kontratak, który ostatecznie zakończył się kolizją w drugim zakręcie. Wiśnicki ustawił się od wewnętrznej strony i wyglądało na to, że wyjechał zbyt szeroko uderzając w zawodnika zespołu Jenzer.
Po kilku minutach neutralizacji, dyrektor wyścigu zdecydował się wznowić rywalizację na ostatnie okrążenie, podczas którego doszło do bardzo wielu ciekawych pojedynków mających znaczenie w walce o mistrzostwo serii.
Gwiazdą ostatniego okrążenia okazał się Luke Browning (Hitech). Będący na trzecim miejscu w tabeli kierowców Brytyjczyk rozpoczął okrążenie na dziewiątej pozycji, bezpośrednio za liderem mistrzostw Leonardo Fornarolim.
Z racji tego, że nie miał nic do stracenia, bardzo agresywnie zaatakował Włoskiego kierowcę w pierwszej szykanie, wykonując czysty manewr wyprzedzania. Gdyby tego było mało, Browning przejechał bardzo dobry trzeci sektor i zdołał wyprzedzić na wyjściu z zakrętu Parabolica jeszcze jednego kierowcę, kończąc sobotni sprint na siódmej pozycji.
Oznacza to, że odrobił on do Fornaroliego jeden punkt, ponieważ Włoch przejechał najszybsze okrążenie wyścigu, za które dostał jeden dodatkowy punkt.
Po raz pierwszy w swojej karierze w F3 wyścig wygrał Tramnitz, dowożąc do mety wywalczone przez siebie w piątek pole position. Za jego plecami do mety dojechał Montoya, który we wcześniejszej części wyścigu walczył o drugą pozycję z Ramosem dopełniającym podium wyścigu spritnerskiego.
Kacper Sztuka startujący z alei serwisowej zakończył wyścig na dwudziestym miejscu. Polski kierowca podczas wyścigu zaliczył kilka udanych manewrów wyprzedzania (m. in. na debiutującym Noahu Strømstedzie).
Wyniki sprintu F3
1 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 17 | ||||||||
2 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 17 |
+0.700 0.7 |
0.700 | ||||||
3 |
S. Ramos Trident |
6 | 17 |
+0.900 0.9 |
0.200 | ||||||
4 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 17 |
+1.300 1.3 |
0.400 | ||||||
5 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 17 |
+1.900 1.9 |
0.600 | ||||||
6 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 17 |
+4.000 4.0 |
2.100 | ||||||
7 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 17 |
+4.100 4.1 |
0.100 | ||||||
8 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 17 |
+4.300 4.3 |
0.200 | ||||||
9 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 17 |
+4.800 4.8 |
0.500 | ||||||
10 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 17 |
+5.100 5.1 |
0.300 | ||||||
11 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 17 |
+5.500 5.5 |
0.400 | ||||||
12 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 17 |
+5.900 5.9 |
0.400 | ||||||
13 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 17 |
+6.500 6.5 |
0.600 | ||||||
14 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 17 |
+6.700 6.7 |
0.200 | ||||||
15 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 17 |
+6.800 6.8 |
0.100 | ||||||
16 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 17 |
+6.800 6.8 |
0.000 | ||||||
17 |
N. Strømsted Campos Racing |
10 | 17 |
+6.900 6.9 |
0.100 | ||||||
18 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 17 |
+7.300 7.3 |
0.400 | 1 | |||||
19 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 17 |
+7.500 7.5 |
0.200 | ||||||
20 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 17 |
+8.600 8.6 |
1.100 | ||||||
21 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 17 |
+11.000 11.0 |
2.400 | ||||||
22 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 17 |
+13.000 13.0 |
2.000 | 1 | |||||
23 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 17 |
+18.500 18.5 |
5.500 | ||||||
24 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 16 | ||||||||
25 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 16 | 1 | |||||||
dnf |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 13 | 1 | Nie ukończył | ||||||
dnf |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 12 | Wypadek | |||||||
dnf |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 12 | Wypadek | |||||||
dnf |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 1 | Wypadek | |||||||
dnf |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 1 | Wypadek |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS