A A+ A++

Od lat byłem zwolennikiem budowy metra. Myślę, że trochę nie doceniamy skali rozwoju naszego kraju – powiedział nowy Główny Architekt Miasta.

Jego zdaniem projekty niewyobrażalne kilkanaście, kilkadziesiąt lat temu, dzisiaj są do zrealizowania. Za przykłady podał m.in. budowę wielkiej linii średnicowej pod Łodzią, wielki tunel pod Świną w Świnoujściu, plan budowy trzeciej linii metra w Warszawie, budowę parokilometrowego tunelu autostradowego pod Rzeszowem.

Francuska Tuluza, miasto – jak mówił Sepioł – mniejsze od Krakowa, ale aglomeracyjnie podobne, w 2028 r. planuje otworzyć trzecią linię metra, która liczyć będzie 27 stacji.

Metro w Krakowie to nie lot na Księżyc – zaznaczył nowy główny architekt.

Jego zdaniem Kraków ma “wyjątkowo korzystne warunki geologiczne; Warszawa ma w skali Europy wyjątkowo złe warunki”.

Metro krakowskie będzie przynajmniej o połowę tańsze od metra warszawskiego. A my zejdziemy poniżej warstw archeologicznych – powiedział Sepioł.

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski w środę na sesji rady miasta poinformował, że chce zdynamizować sprawy związane z planami budowy metra. Mieszkańcy w referendum w 2014 r. opowiedzieli się za budową takiej szybkiej kolei.

Według wiceprezydenta miasta Stanisława Mazura, w pierwszym etapie będzie realizowany środkowy, liczący ok. 6 km odcinek pierwszej linii wschód – zachód biegnący od ronda Młyńskiego do ul. Piastowskiej. Decyzja środowiskowa, a także dokumentacja projektowa i decyzje realizacyjne dla tego fragmentu powinny zostać uzyskane do końca 2025 roku. W kolejnych etapach linia miałaby zostać przedłużona na wschód – w kierunku Wzgórz Krzesławickich w Nowej Hucie oraz na zachód – w okolice ul. Jasnogórskiej w Bronowicach. Łącznie pierwsza linia ma mieć ok. 26 km długości i kosztować ok. 13 mld zł. Tabor ma kosztować ok. 1,5 mld zł.

Szacunkowy koszt realizacji pierwszego 6 km odcinka – wskazał wiceprezydent – to ok. 3 mld zł, a jego finansowanie ma pochodzić z budżetu państwa, środków unijnych i budżetu miasta. Według Mazura tempo budowy krakowskiego metra powinno być “poniżej średniej europejskiej”.

Metro w Krakowie? Władze miasta zapowiadają przyspieszenie prac

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułПісля скандалу в Рівному призначили нову директорку ліцею «Центр надії»
Następny artykułZawiadomienie z art. 10 KPA przed wydaniem decyzji w sprawie wniosku o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami w parterze i garażem podziemnym oraz budowa miejsc parkingowych i drogi wewnętrznej oraz stacji transformatorowej na części działek nr ewid. 16/2, 19/2, 21, 23, 25/2, 27/1, 30, 32, 34/2, 36 w granicach ABCDEFGHIJKLA (obręb 0020 – Gołębiów, arkusz 4)