A A+ A++

,,Ruch pojazdów przez środek miejscowości i uciążliwości z tym związane: korki, zanieczyszczenie powietrza, hałas, to codzienność wielu Polaków. Aby zwiększył się komfort życia mieszkańców zatłoczonych dziś miast i miasteczek, wybudujemy w ciągu 10 lat 100 obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy poza tereny zabudowane i przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach,, – powiedział na konferencji prezentującej program minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jakie obwodnice w Podlaskiem

Obwodnica Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16

  • Stan prac przygotowawczych:
    Rozpoczęły się już prace przygotowawcze dla tej obwodnicy, zostały zabezpieczone odpowiednie środki na prace projektowe. Obecnie prowadzone są prace związane z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2022 r.
  • Cel realizacji inwestycji:
    Podstawowym celem budowy obwodnicy Augustowa jest wyprowadzenie ruchu turystycznego oraz regionalnego, który obecnie odbywa się częściowo drogą krajową nr 16. Jest to też ważne połączenie transgraniczne z Litwą.Dzięki powstaniu obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Augustowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Będzie stanowiła uzupełnienie istniejącego układu w postaci obwodnicy Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 8 oraz obecnie realizowanej drogi ekspresowej S61.Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Białobrzegów w ciągu drogi krajowej nr 8

  • Stan prac przygotowawczych:
    Zadanie to posiada już zabezpieczone środki na prace przygotowawcze. Uzyskana została już decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych. Prowadzone są prace związane z opracowaniem Koncepcji Programowej dla obejścia miejscowości.
    • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2021 r.
    • Cel realizacji inwestycji:
      Podstawowym celem budowy obwodnicy Białobrzeg jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8. Oprócz tej obwodnicy planowana jest budowa obwodnic Suchowoli oraz Sztabina.Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Białobrzegach. Poprawie ulegną również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 8 stanowi ważny korytarz o znaczeniu regionalnym łączący Białystok z Augustowem i Suwałkami. Jest to ważne połączenie komunikacyjne w województwie podlaskim, na którym likwidowane są wąskie gardła poprzez budowę obejść najbardziej zatłoczonych miejscowości.Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

      Obwodnica Suchowoli w ciągu drogi krajowej nr 8

      • Długość: ok. 15,3 km;
      • Koszt: ok. 570 mln zł;
      • Stan prac przygotowawczych:
        Zadanie to posiada już zabezpieczone środki na prace przygotowawcze. Uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Prowadzone są prace związane z opracowaniem Koncepcji Programowej dla obejścia miejscowości.
      • Data uzyskania DŚU: IV kw. 2017 r.
      • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2020 r.
      • Podpisanie umowy: 2021
      • Lata realizacji (budowy): 2023-2025
      • Cel realizacji inwestycji:
        Podstawowym celem budowy obwodnicy Suchowoli jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8.Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Suchowoli. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 8 stanowi ważny korytarz o znaczeniu regionalnym łączący Białystok z Augustowem i Suwałkami. Jest to ważne połączenie komunikacyjne w województwie podlaskim, na którym likwidowane są wąskie gardła poprzez budowę obejść najbardziej zatłoczonych miejscowości.Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

        Obwodnica Sztabina w ciągu drogi krajowej nr 8

        • Długość: ok. 5,7 km;
        • Koszt: ok. 272 mln zł;
        • Stan prac przygotowawczych:
          Zadanie to posiada już zabezpieczone środki na prace przygotowawcze. Uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Prowadzone są prace związane z opracowaniem Koncepcji Programowej dla obejścia miejscowości.
        • Data uzyskania DŚU: IV kw. 2017 r.
        • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2020 r.
        • Podpisanie umowy: 2021
        • Lata realizacji (budowy): 2023-2025
        • Cel realizacji inwestycji:
          Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztabina jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8. Oprócz tej obwodnicy planowana jest budowa obwodnic Białobrzegów oraz Suchowoli.Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sztabinie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 8 stanowi ważny korytarz o znaczeniu regionalnym łączący Białystok z Augustowem i Suwałkami. Jest to ważne połączenie komunikacyjne w województwie podlaskim, na którym likwidowane są wąskie gardła poprzez budowę obejść najbardziej zatłoczonych miejscowości.Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

        Obwodnica Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66

        • Stan prac przygotowawczych:
          Nie były prowadzone prace przygotowawcze dla tego etapu obwodnicy. W latach wcześniejszych wybudowany został fragment obwodnicy.
        • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw.2023 r.
        • Cel realizacji inwestycji:
          Podstawowym celem budowy obwodnicy Zambrowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który na kierunku północ-południe obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 63 i 66.Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zambrowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Inwestycja będzie stanowiła również dopełnienie układu drogowego który powstał po zrealizowaniu drogi ekspresowej S8. Dzięki temu poprawi się dostępność drogi ekspresowej ze strony południowej i wschodniej, czyli z kierunków Bielska Podlaskiego i Sokołowa Podlaskiego.Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Red. OKO

Fot. Ministerstwo Infrastruktury

Ministerstwo Infrastruktury

Udostępnij ten wpis:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGórnik triumfuje nad beniaminkiem [ZDJĘCIA]
Następny artykułWiktoria Regin, licealistka z Olsztyna: Napiszę książkę o wojnie