Nowe Alpine A290 można już zamawiać w polskich salonach w ramach przedsprzedaży. Klienci mają do wyboru dwa warianty mocy oraz cztery wersje wyposażenia. Wiemy już wszystko o elektrycznym hot-hatchu, ale cena ciągle pozostaje tajemnicą.
Alpine A290 to nowy, elektryczny hot-hatch francuskiej marki, który został zaprojektowany na bazie Renault 5. Samochód mierzy 3990 mm długości, 1820 mm szerokości, 1520 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2530 mm. Tak jak cywilny bliźniak jest pięciodrzwiowy i pięcioosobowy. Jednakże, model ten – o bardziej sportowym zacięciu – znacząco różni się od cywilnego hatchbacka. Wyróżnia go bardziej napompowane nadwozie, inny rozkład reflektorów, a także długa lista dodatków, dodających Alpine A290 sportowego charakteru. Mowa o takich elementach jak:
- poszerzone nadkola,
- spojlery progowe z cienkim paskiem ozdobnym w kolorze nadwozia
- aluminiowa listwa dachowa (w niektórych wersjach niebieska anodowana),
- francuska flaga na słupku C,
- czarna antena w kształcie płetwy rekina,
- logo na błotnikach (w zależności od wersji),
- błotniki i listwy ozdobne wokół nadwozia w czarnym błyszczącym kolorze,
- dyfuzor na tylnym zderzaku
- spojler typu ducktail nad pokrywą bagażnika.
W kabinie wita nas kokpit skierowany ku kierowcy. We wnętrzu znajdziemy dwa duże ekrany, sportowe fotele, tunel środkowy z przyciskami do zmiany biegów, osobny panel z przyciskami-skrótami oraz spłaszczoną u dołu trójramienną kierownicę z przełącznikami i pokrętłami – przycisk RCH (Recharge) służy do ustawiania poziomu odzyskiwania energii przy hamowaniu, a przycisk OV (Overtake) do zapewnienia pełnych osiągów w trakcie wyprzedzania. Na kierownicy umieszczono także przyciski sterowania systemami wspomagania prowadzenia, obsługi telefonu, asystenta głosowego i wyboru trybu wyświetlania ekranu zespołu zegarów. Do obsługi systemu audio służy oddzielny, zespolony przełącznik.
Francuska nowość jest dostępna w dwóch wersjach mocy – 180 KM i 220 KM. W każdej auto jest wyposażone jeden silnik przy przedniej osi oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh, który można ładować prądem stałym z maksymalną mocą 100 kW (DC) lub prądem przemiennym o mocy do 11 kW (AC). Słabszy wariant o mocy 180 KM i 285 Nm osiąga pierwszą “setkę” w 7,4 sekundy oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Mocniejsza odmiana o mocy 220 KM i 300 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i osiąga maksymalnie prędkość 170 km/h. W drugim wariancie zasięg w cyklu WLTP wynosi do 380 kilometrów.
Nowe Alpine A290 występuje w czterech wersjach wyposażenia – GT, GT Premium, GT Performance i GTS. Dwie pierwsze wersje występują ze 180-konnym silnikiem i wyjeżdżają na 19-calowych felgach z oponami Michelin Sport EV. W kolejnych dwóch odmianach mamy do dyspozycji mocniejsza jednostkę, wydajniejszy układ hamulcowy Brembo oraz 19-calowe koła z oponami Michelin Pilot Sport 5S.
Alpine A290 GT – wybrane wyposażenie standardowe
- niebieska tapicerka wykonana z tkaniny
- sportowa kierownica ze skóry nappa
- podgrzewane fotele przednie
- automatyczna klimatyzacja
- oświetlenie ambientowe
- system multimedialny Alpine Portal z 10,1-calowym ekranem
- usługi Google Automotive Services z mapami Google
- asystent głosowy Google
- sklep Google … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS