Każda firma tworzy różne strategie mające na celu przyciągnąć i utrzymać klienta. Chodzi nie tylko o przemyślaną ofertę i politykę cenową. Warto też zastanowić się nad tym, jak na lojalność kupujących wpłynie proces finalizacji zakupu. Nowoczesne rozwiązania płatnicze będą tutaj bardzo pomocne.
Patrząc na trendy zakupowe ostatnich lat, możemy zaobserwować że popularność płatności bezgotówkowych wzrasta, a gotówki maleje. Ciekawych danych na ten temat dostarcza najnowszy raport przygotowany dla PolCard from Fiserv. Wynika z niego, że już 75% Polaków wybiera właśnie płatności bezgotówkowe. Jest to wzrost o 5% w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w 2022 roku. Z tego samego badania wynika, że klienci są pozytywnie nastawieni do kolejnych innowacyjnych rozwiązań w przyszłości. Mając tego świadomość, firmy mogą te informacje wykorzystać, aby zwiększyć lojalność klientów.
Lojalność klientów jest większa dzięki szybkości i wygodzie transakcji
Jednym z czynników przyciągających klientów jest wysoka jakość obsługi. Doskonale przygotowany personel, który ma to podstawa. Oprócz tego warto przedsięwziąć środki usprawniające proces płatności, tak aby był zgodny z oczekiwaniami klientów, którzy coraz rzadziej noszą ze sobą gotówkę. Pomocne są bezgotówkowe formy płatności. Kolejka do kasy przesuwa się szybciej, a kupujący nie musi dysponować gotówką. Terminale płatnicze mogą być zintegrowane z kasą lub systemem kasowym, co dodatkowo wpływa na szybkość obsługi. W biznesach mobilnych, lub takich gdzie obsługa płatności nie odbywa się przy stanowisku kasowym, sprawdzą się się szczególnie terminale mobilne.
Możliwość skorzystania z dodatkowych usług
Innym sposobem, w jaki można zwiększyć lojalność, a jednocześnie zwiększyć przychody, to możliwość rozszerzenia swojej podstawowej oferty o usługi dodatkowe dostępne na terminalu, takie jak opcja wpłaty gotówki na kartę czy doładowanie telefonu. Klient będzie mógł z tego skorzystać przy okazji realizacji płatności, a firma zyska dodatkową prowizję od każdej tego typu transakcji. . Kupujący lubią mieć dostęp do szerszej gamy usług w jednym miejscu i chętniej skorzystają z oferty firmy w przyszłości, więc jest to opcja bardzo atrakcyjna.
Programy lojalnościowe
Każdy chce czuć się wyjątkowy, a w przypadku klientów ma to o tyle znaczenie, że poczucie, że są dla firmy ważni, buduje zaufanie i sprzyja lojalności. M.in. z tego powodu powszechne są różnego rodzaju programy lojalnościowe. Dobrą propozycją są karty przedpłacone, które pełnią funkcję kart podarunkowych, lojalnościowych i promocyjnych. Szczególnie dużą popularnością cieszą się w formie kart prezentowych. Nie każdy wie, co można wręczyć solenizantowi, a taka karta to zawsze trafiony prezent. Posiadanie karty skłania do odwiedzenia sklepu i zrobienia zakupów. Rozwiązanie to sprawdza się w różnych firmach. Powszechnie stosują je na przykład sklepy odzieżowe i spożywcze, hotele i restauracje.
Nowoczesne metody płatności mogą firmie pomóc zyskać stałych i lojalnych klientów
Co ważne, przedsiębiorcy, którzy przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadali terminali płatniczych, mogą otrzymać 1 urządzenie za darmo na okres 12 miesięcy w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów terminala przez pierwszy rok lub do momentu przekroczenia obrotu na urządzeniu w kwocie 100 tys. zł. Warto więc sprawdzić, jak obsługa płatności bezgotówkowych na terminalu wpłynie na biznes i czerpać jeszcze większe profity niż do tej pory.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS