Umowa na zaprojektowanie i budowę blisko 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec podpisana. Inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj” za 504 mln złotych wykona konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy.
To pierwszy fragment S17, prowadzącej z Piask do Zamościa, który przechodzi do realizacji. Blisko 10-kilometrowy odcinek przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca. Powstaną m.in. dwa węzły (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) i 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego, system odwodnienia oraz system zarządzania ruchem. Przebudowane zostaną drogi poprzeczne, krzyżujące się z planowaną drogą ekspresową.
– Wykonawca będzie miał 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od połowy grudnia do połowy marca. Zgodnie z umową, wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) powinien trafić do Wojewody Lubelskiego latem przyszłego roku. Budowa planowana w latach 2026-2028 – informuje GDDKiA w Lublinie.
– Poza odcinkiem Izbica – Zamość Sitaniec, na etapie realizacji są jeszcze trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie ok. 55 km), na których prace budowlane ruszą po wydaniu decyzji ZRID przez wojewodę.
Wykonawców w formule „zaprojektuj i wybuduj” mają wyłonionych również odcinki Piaski – Łopiennik (16,7 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km). Z podpisaniem z nimi umowy GDDKiA czeka do czasu zakończenia standardowych w przypadku tak dużych inwestycji kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców.
GDDKiA przypomina, że kolejne dwa odcinki Łopiennik – Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km), są na etapie prac przygotowawczych, a przetargi na ich realizację mają być głoszone w przyszłym roku. zm
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS