Startujący z drugiego pola Manuel Maldonado zaspał na starcie i stracił pozycję na rzecz #43 Inter Europolu Competition, jeszcze przed pierwszym zakrętem. Sebastian Alvarez i ruszający z pole position Jonny Edgar z #14 AO By TF szybko uciekli rywalom.
Po kwadransie doszło pierwszej kolizji, pomiędzy dwoma samochodami LMP2 i dublowanym Ferrari. John Hartshorne uderzył w prototypy #25 Algarve Pro Racing oraz #10 Vector Sport. Oba samochody zostały lekko uszkodzone, a #66 JMW Motorsport rozbił się o bandę, wywołując samochód bezpieczeństwa.
Neutralizacja trwała blisko 15 minut, a stawka ponownie się zbiła. Chwilę po wznowieniu rywalizacji Miguel Cristovao stracił w Eau Rouge panowanie nad prototypem LMP3 #17 Cool Racing, lecz spektakularnie zdołał uratować się, wykonując obrót o 360 stopni.
Po 45 minutach zespoły LMP2 rozpoczęły zjazdy do alei serwisowej. Na torze pozostało #14 AO By TF, a zjechały obie załogi Inter Europolu Competition i #65 Panis Racing. Maldonado przestrzelił hamowanie, przez co spadł na czwarte miejsce, za drugi samochód polskiego zespołu.
Na okrążeniu wyjazdowym pojawiły się jednak problemy w prototypie numer 34 “Turbopiekarzy”. Przez uszkodzony dyfuzor i tylne skrzydło, zmuszeni byli raz jeszcze wrócić do mechaników. Siostrzana załoga skutecznie podcięła liderów i objęła prowadzenie.
Czołówka LMGT3 ścisnęła się, a pierwsza trójka rozpoczęła walkę miedzy sobą. W sekcji zakrętów Les Combes (7, 8, 9) doszło do kontaktu pomiędzy #63 Iron Lynx, #85 Iron Dames i #55 Spirit of Race. Sarah Bovy uderzyła najpierw w liderów, a następnie obróciła się, wyrzucając z toru Matta Griffina. Johnny Laursen z #50 Formula Racing próbował ich wyminąć, lecz również wypadł z trasy.
Sytuacja miała miejsce tuż przed zjazdami do boksów. Sędziowie ogłosili wirtualny samochód bezpieczeństwa, a cała stawka LMGT3 zjechała do zamkniętej alei serwisowej. Korek na wjeździe do pit lane był bardzo niecodziennym widokiem.
Na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa. Po jego zjeździe doszło kilku niezależnych incydentów na całym torze, z udziałem samochodów wszystkich klas.
Jeszcze przed wyjazdem na prostą startową, #30 Duqueine Team został uderzony w tył, po czym obrócił się i zablokował ostatni zakręt. Chwilę później #63 Iron Lynx uwikłany był w incydent przy dublowaniu, a następnie w poważny wypadek z #85 Iron Dames. Oba samochody odpadły z wyścigu.
#23 United Autosports próbował wykorzystać zaciętą walkę koło w koło #25 Algarve Pro Racing oraz #10 Vector Sport, lecz został uderzony i obrócił się. Liderzy klasyfikacji kierowców LMP3, #11 EuroInternational, zostali popchnięci i wypadli z toru.
Po wznowieniu rywalizacji natychmiast została ona przerwana. #29 Richard Mille by TDS zderzył się w Eau Rouge z #50 Formula Racing, a w stawce LMGT3 pozostało tylko sześciu uczestników. Clement Novalak z załogi #34 Inter Europolu Competition wpadł w poślizg się, lecz efektownie odzyskał panowanie nad samochodem.
Robert Kubica wsiadł do prototypu LMP2 #14 AO By TF, a Vladislav Lomko zmienił Alvareza. Amerykański zespół szybciej wykonał pit stop i podciął polską ekipę.
Po dwóch godzinach prowadzi #22 United Autosport. Drugie miejsce zajmuje Kubica w #14 AO By TF, a trzecie #43 Inter Europol Competition. W klasie LMP3 prowadzi #13 WTM by Rinaldi Racing, a w kategorii LMGT3 #59 Racing Spirit of Leman.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS