A A+ A++

Temat kolei aglomeracyjnej nabiera rozpędu. Wizyta wiceprezydenta Jarosława Flakowskiego i Tomasza Winieckiego prezesa Lubuskiego Trójmiasta u wiceministra infrastruktury Piotra Malepszego przyniosła nowe ustalenia. Jakie rezultaty tego spotkania?

Najważniejszym tematem jaki podjęła zielonogórska delegacja był SKALT – Szybka Kolej Aglomeracji Lubuskiego Trójmiasta. W tej kwestii ustalono, że docelowo będzie funkcjonowało 6 przystanków na terenie Zielonej Góry: Przylep (istnieje) os. Leśne, Zacisze Zielona Góra Główna (istnieje), Nowy Kisielin i Stary Kisielin (istnieją). Projekt SKALT w nieco przemodelowanej formie trafi do ministerstwa do końca października. Środki, o które stara się Lubuskie Trójmiasto będą przeznaczone na budowę nowych przystanków, dostosowanie istniejących i powstanie centrów przesiadkowych z parkingami. – Mowa o 300 mln złotych dofinansowania z programu Feniks – wyjaśnia wiceprezydent Flakowski.

Będziemy uderzać w tzw. “złoty środek” czyli 300 mln złotych. Nie mówimy tylko o budowie przystanków, ale również o infrastrukturze towarzyszącej czyli centrach przesiadkowych i dużych parkingach

Ciekawym tematem jest pomysł wznowienia 4-godzinnego połączenia do Stolicy, taki pociąg już funkcjonował w przeszłości. Pociąg nazywał się “Lech” i na trasie zatrzymywał się jedynie w Poznaniu oraz w docelowej Warszawie. W tej sprawie będą podjęte działania w ministerstwie wspierane przez m. in. Waldemara Sługockiego. – Kolej dużych prędkości musi być masowa – mówił niespełna miesiąc temu minister Malepszak, a więc w przyszłości może będzie to nawet krótsza podróż do Warszawy, ale także szybsze połączenia w Lubuskim na linii Wrocław – Zielona Góra – Szczecin.

Przepustowość potrzebna do realizacji SKALT jest wystarczająca, ale mamy zapewnienia z ministerstwa, że systematycznie będą usuwane “wąskie gardła” na terenie całego województwa lubuskiego. To ważne w kwestii skrócenia czasu podróży pomiędzy dużymi ośrodkami

Plany dotyczące nowości i zmian zarówno jeśli chodzi o projekt SKALT jak również modernizację infrastruktury w Lubuskiem mają być realizowane do 2030 roku.

Zobacz więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBydgoski mistrz świata oddał już swój ostatni skok. To była piękna kariera
Następny artykułJakiego luksusu oczekuje dziś bogata klientela? Projektowanie superjachtów to kontrakt trudny do złapania. W branży aktywnie działają Polacy